Gå til innhold

gifte seg i svangerskapspermisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne i 3. pp, (siste denne runden siden jeg ikke har fast jobb). Har nylig blitt fridd til, jippi, og gleder meg til bryllup. Lurer likevel veldig på hvordan jeg skal sette datoen i forhold til om det blir spire på meg denne mnd. Hvordan er deres plan, noen av dere som har baby når dere gifter(giftet) dere? Hvordan forandrere dette planene? Ser for meg at kroppen ikke er helt fit på en stund ( om den noen gang blir det), og problemer med barnepass.

Undrer veldig på om jeg skal ha is i magen og vente til pp`n er ferdig ca. 5 februar før vi setter dato og ringer og booker lokale og kirke.

Har tenkt og gifte meg i løpet av 2010.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gifter oss når mini er 7 mnd. kroppen ser bede ut nå enn før jeg ble gravid :-)

Skrevet

Det er jo ikke så lenge til 5. februar... Hvorfor ikke bare vente...? Det er jo lenge til et evt bryllup, tror ikke det gjør noe om du utsetter planleggingen et par uker ;)

Skrevet

Jeg venter i slutten av august, og vi tenker på bryllup mai/juni 2011 når jeg er ferdig med skolen.. Da vil den lille være en 9-10 måneder noe jeg synes passer helt grei..

En venninne giftet seg 6 måneder etter fødsel og hun sleit veldig med ammingen og ømme bryster på selve dagen og det å gå ned i vekt til bryllupet (la på seg 30 kg).

Jeg ville nok uansett anbefale å vente til man er ferdig med å amme.. Kan ikke forestille meg sprengte bryster på selve dagen =)

Skrevet

Glemte forresten å gratulere med forlovelsen :) Og lykke til med prøvingen!

Skrevet

Takk for det og takk for råd om at det også kan gå bra! Uansett så vil det ikke bli aktuelt før ungen da er 8-9 mnd, men likevel greit og tenke på i forhold til datoer. Vi kan selvsagt utsette bryllupet ett år, men er for at man ikke skal gå så alt for lenge forlovet heller, men vi får se :o) Ja, ikke lett og bestemme seg, men ringer ikke kirka før etter den 5. februar. Så får jeg gå her og vente og gruble til da :P

Skrevet

Gratulerer:) Vi forlovet oss 16 juli 08. tenkte vi skulle prøve å gifte oss 16 juli 2010. Men så ble jeg gravid å vi tenkte ah, vi tar bryllup og navnefest samtidig. Vi hadde hatt en tanke på å gifte oss september 09 også.. men da ville ungen vår vært rett over en mned å det ble litt riski. nå gifter vi oss 4juni 2010 da er ungen vår 11 måneder. tar navnefesten også samtidig da. Å dette er jo i min permisjonen min, men det skal gå så bra så:) Er jo bare å ha en dato dere kunne tenke dere, gå utifra den, skjer det no på veien forandrer dere bare på den.:)

Lykke til

Skrevet

Vi giftet oss i august, da jenta vår var 6,5 måneder. Jeg kjøpe kjole ganske raskt etter at vi fant ut at jeg var gravid (vi hadde allerde da booked kirke og lokalet). Verdens beste motivasjon til å komme i form igjen! Kjolen satt like perfekt på bryllupsdagen som da jeg prøvde den før første gang ett år og 2 måneder tidligere.

Jeg lurte aldri på om det var for tidlig med bryllup 6,5 mnd etter fødselen. Jenta vår var med i kirken og på noen bilder, men jeg fikk en bekjent/venninne til å passe henne hele dagen og på kvelden. Mamma reiste hjem til oss etter festen, og hadde henne resten av natta slik at vi fikk ha bryllupsnatten alene.

Helt perfekt timing for oss iallefall :)

Skrevet

Jeg vil anbefale bryllup først og barn etterpå.. Hvorfor ikke ha bryllup nå i sommer og utsette prøvingen til etterpå? Evt kan du gifte deg med litt mage :) Vi gjorde det omvendt. Skal gifte oss nå til sommeren, og har en gutt på 1,5 år. Jeg ser at mye ville vært annerledes om vi giftet oss før vi fikk barn. Praktisk ville det vært enklere. Vi må f eks ordne barnevakt som kan ta seg av han hele dagen og helst på natten. Vi synes det er hyggelig å ha han med, men er redd han kommer til å "klenge" på oss selv om vi har barnevakt som er til stede i bryllupet. Også vanskelig å finne barnevakt da all nærmeste familie og venner er invitert som gjester. Jeg synes også han er for liten til at vi skal reise fra han på bryllupsreise, så det blir ikke aktuelt i vårt tilfelle. I det hele tatt blir det mindre fokus på hverandre/parforholdet etter at man får barn - også i bryllupet.

Når barna er mindre er det også vanskelig å vite hvordan det blir med soving, amming, om de tar flaske, når man slutter med nattamming - og ikke minst hvor mye overskudd man har med liten baby..

For min del vil jeg heller ikke anbefale å ha for mange prosjekter på gang i barseltiden. Vet om flere (inkludert meg selv) som i ettertid har angret på at man planla for mye før man gikk i permisjon (ta eksamen, gifte seg, reise, flytte, pusse opp osv). For mange går det sikkert helt fint, men å få barn oppleves for mange som ganske overveldende (i alle fall i starten) - og det er vanskelig å se det for seg før man er i situasjonen.

Mulig fremstillingen min virker litt negativ, men det er i alle fall mine tanker ut fra min erfaring..

Lykke til unasett hvordan dere vil gjøre det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...