Gå til innhold

Spørsmål om utdanning og lønn..Noen som har peiling???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å begynne å jobbe i butikk. Men pga livssituasjonen min og her jeg bor så kan jeg ikke gå å ta salg og service skolen.

Men jeg ser at på både nki og nks så har de kurs.

Så spørsmålet mitt er da...

Hvis jeg tar kurs på nki eller nks har jeg da krav på mere lønn i en butikkjobb enn uten kurset?

Kjenner ei som tok salg og service og lærlinge tid i bedrift. Hun tjener nå 160,- kr timen på en dyrebutikk. Hun har krav på mere lønn nå enn uten den utdanningen.

Kan jeg få samme kravene om jeg tar det gjennom nki eller nks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm har samme utdanning som veninna di å tjener 144,50 i timen, d er tariff uten den utdanninga e det 119. dette er matbutikk. ja du har rett på mer når du har kursa. men det går på ansinitet og å det får du når du er lærling som normalt er to år

Skrevet

Vi har ei som holder på å ta butikk fagbrev på jobb nå. Når hun er ferdig og fått fagbrevet sitt vil hun få 10kr mer i timen enn hva vi andre har. Det er så og si bra det, men som sjefene mine på jobb sier så vil hun slite med å finne seg en arbeidsplass. Det er ikke mange som ønsker å ansette en med butikkfagbrev. Så hun får ikke tilbus om jobb hos oss når hun er ferdig med fagbrevet. (nå er hun gjennom nav tror jeg)

Jeg har 144,noen ører i timen. hun vil da ha 155,noen øre i timen. Så det spørs jo hvor mye man tjener på det summasumarum. Utdannelsen koster jo litt, også er det få som vil ansette deg.

Jobber man i butikk, kan man ta ganske mange kurs. Disse er gratis, og gjør at man kan jobbe seg høyere opp i systemet. Igjen bedre lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...