Gå til innhold

Hvordan argumentere seg til igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, 10 dager overtid imorgen, og fremdeles umoden mormunn. Bare maserier og annet tull hele tiden som gjør vondt men ikke har noen effekt. Jeg skal til kontroll og kanskje stripping imorgen, men nå er jeg så LEI og vil bare ha gutten min ut!

Noen som har gode argumenter jeg kan ta opp imorgen på kontrollen som vil overtale dem til å sette meg igang??

:o)

Litt hjelp til en stakkars ventende sjel....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pretty pliiiis? :)

Skrevet

Jeg ville ikke mast meg til igangsetting hvis jeg var deg... Jeg ble satt igang sist, og håper aldri å oppleve det en gang til. Det gikk seint, var sinnsykt vondt fra første rie, og åpningen tok laaaang tid. Hadde ikke krefter igjen når jeg skulle begynne å presse, og når ungen endelig kom ut, var jeg helt utslitt og ingen interesse for babyen. Så var jeg deg ville jeg heller holdt ut ett par dager til å håpet at det startet av seg selv. Vet det er grusomt å gå så lenge å vente, jeg ble satt i gang på dag 15, men tror det er verdt det for å få en bedre opplevelse av fødselen. Du blir sikkert strippet på overtidskontroll, og da kan jo kroppen få fart på ting på egenhånd. Kur og drypp stimulerer jo kroppen til noe den ikke er klar for enda, og da blir det mye verre, tar lenger tid, og ender oftere med komplikasjoner.

Uansett burde legen som undersøker deg ikke bli påvirket av ditt mas, men heller ta en avgjørelse ut fra hvordan babyen har det.

Skrevet

Jeg trodde at det at en er veldig sliten av å gå sånn, var grunn nok i seg sjøl?

Skrevet

Hei. Enig med henne over her. Jeg ble satt i gang med nr 1 pga svangerskapsforg. men dette er ikke å foretrekke framfor den som satte i gang av seg sjøl. Hadde ikke noen krefter igjen og det ble veldig voldsomt for kroppen. Tok ikke lang tid hos meg da, bare litt over fem timer fra første cm til han var ute. Fødsel nr2 var enda mye kortere, men bedre fordi den startet av seg sjøl.. Men hvor lenge går man egentlig på overtid da?? På Lillehamme mener jeg bestemt det er 11 dager.. 7 dager er det overtidskontroll og dag 11 igangsetting..

Skrevet

Takk for svar jenter. Her hvor jeg skal føde er det igangsetting etter 14 dager så vidt jeg vet. Overtidskontroll den 14. og igangsetting den 15.

Jeg tror forresten det er akupunkturen som er grunnen til at jeg går sånn her, med noen ville maserier... Jeg har fått modningsakupunktur på sykehuset, men det har bare ført til at jeg har fått rier som ikke har vært effektive. Og det er ufattelig slitsomt og ikke minst vondt.

Jeg klarer vel antakeligvis å kravle meg gjennom de neste 5 dagene også.... siden jeg har ventet såpass lenge lissom. Men jeg er hellig overbevist om at dette eventyret ender med igangsetting om det skjer imorgen eller på fredag.... Og da tenkte jeg det var greit jo før jo heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...