Gå til innhold

1.svangerskapskontroll nærmer seg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

- og jeg gleder meg kjempemye! :) har ikke vært hos lege eller noe, men har hatt en upåklagelig form, og med 3 positive tester i begynnelsen har jeg ikke sett på det som nødvendig...

men nå gleder jeg meg kjempe mye:) kommer til å være i min 12 uke, så da regner jeg med at jeg får høre hjertelyd og at alt blir litt mer reellt...! krysser uansett fingrene for at alt er bra!

er det vanlig med gynekologisk undersøkelse den første gangen? har hørt at noen har det, mens andre ikke har det i det hele tatt... jeg skal til legen på 1.kontroll...

supert om noen vil dele noen erfaringer med meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, jeg skal på 1.kontroll på tirsdag:)

Jeg vil være 10+4 ca.

Forrige graviditet slapp jeg GU på første kontroll. Men om det er lenge siden forrige celleprøve f.eks. så er det vanlig å ta det.

Hjertelyd kan det hende det er for tidlig å høre, forrige gang forsøkte de ikke på meg før etter uke 14, men variererer hva de gjør der. Ikke stress om du ikke hører den hvertfall:)

Og så tar de masse blodprøver og slikt av deg.

Skrevet

Hos meg hørte vi den før uke 12..... Men vet det varierer så jeg tenker at det er ikke sikkert at eg får høre den like tidlig denne gangen...

Skrevet

takk for svar:)

jeg håper i grunn at de prøver å høre den, men hvis ikke så er det jo ingen krise..

kommer sikkert til å ta en privat UL om ikke så lenge, da samboeren min også har lyst å se det lille livet! han merker jo ikke annet enn at jeg er ekstremt hormonell, så kan jo være greit å se "forklaringen" på hvorfor jeg er sånn;)

vet du hvor mange uker en må være på vei når de tar utvendig ul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...