Gå til innhold

Sliter med å få i meg mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nesten konstant kvalm, og spyr et par ganger om dagen. Det har jeg gjort i ca en uke nå.

Jeg blir dårlig når jeg ser mat, skal lage mat og når jeg spiser mat. Er veldig sensitiv på lukter og det er det jo litt av med ei på 18mnd:)

Noen som har tips så jeg kan få i meg mat? Vil jo tro at hele formen blir bedre om man gjør det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off. Føler med deg her!

Sliter noe sinnsykt med å få i meg mat jeg og.

Føler meg konstant sulten/kvalm.

Er ikke så gøy å jobbe når en nesten ikke har krefter.

Og du med ei på 18mnd. gjør det ikke så mye lettere ;)

Skrevet

Har det akkurat som deg, men føler virkelig med deg som må holde deg i aktivitet med en liten i hus :) Dette er vår første, så jeg kan syns synd i meg selv i sofan hele dagen, hvis man ser bort fra jobben da...

Har prøvd sea-band men det gjorde bare vondt og reduserte ikke kvalmen for min del. Har kastet opp 3 ganger i dag, kun det siste måltidet jeg klarte å holde nede, men kjenner at det er muligheter for at det også kommer opp. Blir også glad for tips ang å få i seg mat...Er dere langt på vei? Jeg er bare 6+4.

Skrevet

Ja, det er ikke greit!

Får i meg folat, omega3 og jern, det tar jeg på kvelden og satser på det gjør nytten sin. Ellers kaster jeg som regel opp kort tid etter at jeg har spist (får kanskje i meg to små måltider om dagen..). Er jo begrenset hvor lenge man kan gå uten mat. siden jeg bare kaster det opp, gjør det vel ikke nytten sin.... Tips mottas med stor takk:)

God bedring til deg, talie! :)

Skrevet

Høres ut som man klager vilt, men det får heller være:) Vi har lov til det nå:)

Sikkert ikke verre med ei lita ei, hun får meg til å tenke på andre ting, men kan jo ikke slenge meg akkurat når det passer, selv om mannen min er flink å trør til.

Blir spennende å se i morgen, da går han på jobb 0430, og jeg skal få henne og meg ut døra kl 0715..

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, men mellom 6-8 uker tipper jeg.. skal få time og få sjekket det i morgen.

lykke til med kvalmen:)

Skrevet

Jeg er litt over 6 uker på vei.

oss2 er blitt 3, hvordan gikk det i dag da?

Er nok litt ekstra med ei lita. Er glad jeg bare har to hunder her ;)

I dag skal jeg kjøpe inn grønne epler og chips!

Prøve meg på de eplene.

God bedring jenter!

Skrevet

Det hjalp med eple og Ritz kjeks!

Etterpå klarte jeg til og med å spise en hel burger!

Er kvalm ennå men det hjalp litt på kroppen å få litt næring ;)

Skrevet

jeg skulle til å si at når jeg er kvalm er det to ting som gjelder: salt mat og syrlig mat. Men du har jo funnet kombinasjonen;)

Skrevet

Hei! jeg har også slitt en del- spes med brødmat- Kastet opp masse utover hele dagen. Men har funnet ut at epler funker bra!! Og det beste er å få i seg litt - selv om det er ille(jeg vet)- for kvalmen føles verre på tom mage. Jeg har presset ned et lite tynt knekkebrød med smørbar ost de siste morgenene- og det hjelper til at jeg kommer igang med dagen. Jeg kutter et eple og fyller et glass med saft som jeg starter dagen med allerede på badet- jo før jo bedre!

Håper dere kommer dere:)

Skrevet

For å få i deg væske, prøv å blande 50/50 eplejuice og farris naturell. Synes selv det er det beste å drikke nå midt i kvalmen.... :-)

Skrevet

Vad med et som kan drickas? Som syrlig drikke-yoghurt med kirsebær, kall mixet suppe med isbiter eks. gaspacho eller nutrilett, fast det smakar ju ganska pyon i utgångspunket...

God bättring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...