Gå til innhold

har dere fortalt noen om graviditeten enda? og når skal dere fortelle "resten?"


Øyboeren med to små <3

Anbefalte innlegg

her vet jeg, sambo, hs, søstera mi og ungen hennes og jenta mi det så klart.. :P ikke det at de forstår det da men... de neste som får vite det er vel mine foreldre, så svigermor, så søstrene til sambo :) men tror ikke det blir før etter jeg har vært på kontroll, og om jeg får tidlig ul, tror jeg vi venter til det er bekreftet liv og vi har bilde :)

 

resten får vente en stund til, samme med jobben, der sier jeg ikke noe før jeg er ca 4 mnd på vei om jeg ikke er pent nødt eller at det vises alt for godt.. :P er bare ekstravikar, og systemet har blitt misbrukt av gravide der før, så er redd for å få lite vakter da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sagt det til våre nærmeste (søsken + foreldre) + bestevenninna mi. Hun ber meg ofte på fest så det er praktisk at hun vet det. Til resten av verden skal vi vente med å si det til det har gått 12 uker.

Er nå 4+4. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare mannen min, min beste venninne og mamma jeg har fortalt det til foreløpig, men jeg vet om en som jeg tror har gjettet det allerede.

 

Så blir det nok eksen min før barna får vite om det og svigermor. Om mannen min vil fortelle det til broren sin og sin beste venn gjør han vel det tenker jeg.

 

Jobben får vite det enten når det har begynt å synes, har gått 12 uker eller til jeg blir så dårlig at det evt. går ut over jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har fortalt det til alt for mange føler jeg!! Hele familen min og samboers, pluss enkelte venner og venninner. Jobben måtte jeg fortelle det til siden jeg er flyvertinne og måtte bli satt på bakken.

 

Får bare krysse fingrene for at alt går bra :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo så glad og har bare lyst å skrike det ut til hele verden!!:) Men har foreløpig bare fortalt det til mamma, bestevenninnen og to andre venninner. Er bare 6 uker på vei og forteller det kun til de som jeg evt. hadde villet prate med dersom noe skulle skje....

Resten av gjengen får komme etter hvert som vi føler for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hos oss fikk faktisk broren min (som også er bestevennen min) og hans frue vite det aller først, til og med før pappaen til knøttet. Samboeren min jobber på sjøen, og jeg fikk ikke tak i han etter jeg hadde tatt testen. Greide ikke vente i fem timer uten å si det til noen, så ringte broren min. Så de vet det. Også et vennepar av oss, slik at samboeren min skulle få ha noen å fortelle det til også :)

Resten av familien skal vi fortelle det til når samboeren min kommer hjem. 24. eller 25. januar. Da er jeg ca 9 uker på vei. Gleder meg til det.

Jeg er litt usikker på om jeg skal fortelle det til sønnen min på ni (som er veldig glad i å være enebarn) allerede da, eller om jeg skal vente til det synes med å fortelle han... Må tenke litt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren vet, og har sagt til vår datter på 1,5 at hun skal bli storesøster, men klart, hun forstår jo ikke det :-)

 

Resten får vite etter uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut av graviditetet i går og her vet veldig mange det allerede. Alle tanter og onkler, besteforeldre og noen venner. barna venter vi litt med så ikke det blir så lenge å vente.

 

Jeg jobber som Coach og har den innstillingen at jeg er åpen om det meste. Skulle det gå galt, ja så ville jeg jo uansett fortalt dette både til venner og Coach kollegaer og familie så da har jeg ingen grunn til å vente :) :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei *caroline*

så du nevnte at du var usikker om du skulle fortelle det med en gang til din 9år gamle sønn eller ikke enda. har nemelig samme problemet selv. meg å kjæresten har ikke sakt det til noen enda, og har tenkt å vente til 3mndr er gått. men så er det dette om vi når vi skal fortelle det til hans 9år gamle sønn, som også er glad i å være enebarn. har du tenkt noe på fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nok ganske lenge med å fortelle det til de nærmeste, ikke fordi jeg frykter at det skal gå galt, menfordi vi vil holde litt på hemmeligheten selv :D

 

Dog er jeg ganske aktiv i et annet forum, og der røpte jeg meg med det samme, hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med mitt første barn, 5+2...kjempekjekt:):):)

Foreløpig er det kun jeg og samboeren som holder på hemmeligheten.

 

Er ganske usikker på når vi skal fortelle resten av familien og venner...hadde i utgangspunktet tenkt å vente til 12 uke, men det spørs om vi klarer å vente så lenge. Har mest lyst til å fortelle det til alle, men det er vel kanskje best å vente litt til...eller? De nærmeste vennene vil nok skjønne det ganske snart ettersom jeg ikke kommer til å delta på fest.

 

Jobben venter jeg med å si noe til 12 uke uansett..tidligst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle dere:) jeg er akkurat 6uker på vei i dag, jeg har fortalt det til mine 2bestevenninner, mamma,pappa, og bestemor. samboeren min har fortalt det til sine foreldre, og vi fortalte hans sønn på9år, d på tirsdag, han ble glad:) så d lønner seg og fortelle d, på en måte så forstår dem det, men je forklarte han at det var tidlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen i dag. Er 7+2.. Men det gikk veldig bra:)

 

Bortsett fra det har jeg vel sagt det til hele familien og alle vennene mine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foruten om meg og sambo er det foreløpig kun min beste venninne/kusine som vet det. Hun visste det ca 5 min etter at vi selv visste det, klarte ikke sitte med slike nyheter alene.. :P

Ellers tenker jeg at vi venter i 4 uker til (da vil jeg være 10 uker på vei) før vi forteller det til resten av familien osv osv. Vl også ha vært på kontoll først.. Og så er det vårt første barn, så vil holde deg for oss selv en stund til.. :)

Er ekstravikar jeg også, så jobben får vente til de kan se det på meg.. hehe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til svigermor, men skal vente med å fortelle det til andre. Grunnen til det er at vi har mistet tre ganger. Er også engstelig for at han på 8 skal fange det opp. Han ble veldig lei seg når vi mistet første gangen, dem andre gangene viste han ikke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vikar i et vikariat som går ut om 2 uker, da skulle jeg egentlig ha flytta til SørAmerika for å studere dette semesteret. Så jeg har fortalt sjefen på jobben jeg skal slutte, sidden de har planer om en diger avskjedsfest for meg, sjefen min i vikarbyrået, pappan så klart, min søster, da jeg ikke skjønte testen ;) og min beste venninne vet.

 

Mitt problem er jo at all slekt og venner vet at jeg skal flytte til sørAmerika om 2 uker (det er jo såklart avlyst), men de vil jo lure noe vanvittig på hvorfor ikke reiseglade meg skal reise, så dette blir litt vanskelig. jeg er jo bare 5pluss5 på vei, har ikke lyst til å fortelle enda, da jeg mista i uke 16 i fjor sommer. (Vi prøver ikke å få barn og jeg har pco, så vi trodde faktisk ikke at jeg var så veldig fruktbar)

 

oj, dette ble langt, jaja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så klarte vi å holde oss akkurat til 5+0 så visste hele verden det (ha ha typisk oss). Vi fortalte det da til barna på 6 og 8 år og de er så stolte og glade at nå får alle både kjente og ukjente vite det :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...