Shiny84 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg driver enmannsforetak, som er nystartet... 2 mnd før jeg ble gravid... Så jeg har ikke fått nok overskudd til å ta meg ut lønn enda! Så begynner jeg med bekkenløsning nå, men har jo ikke opptjent rett til sykepenger, eller fødsels penger når den tid kommer. Hva har staten tenkt at vi skal gjøre? Sitte å su på labben?? og ettersom jeg var lærling før jeg begynnte firma har jeg ikke tjent nok penger til å få arb ledighets trygd. hva fuck gjør jeg????????? og jeg har mann i fullt arb, så sosialen får jeg ikke penger!! En håpløs situasjon!! egentlig har jeg ikke rå til denne ungen, kanskje jeg bare må ta abort , men det enda er tid............... off , det vil jeg virkelig ikke, men ser jo ingen utvei! noen som vet om det finnes noe form for hjelp?
mn73 Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Min svigerinne har sykeforsikring, som gjelder for egne firmaer slik at hun kunne ta ut permisjon med lønn. Hvis ikke, så er det engagns stønaden din som gjelder, men hva som skjer mht sykepenger vet jeg ikke
*SmurfeMamma* Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 kjære Ullhue... ikke tenk sånn da!! du må ikke tenke på abort, det vil nok helt sikkert ordne seg for dere:) jeg vil tro det finnes en løsning på det. kan du ikke ta deg en tur på nav og høre med de om det finnes noen måte og få penger på?? viss ikke får finne deg en tlf selger jobb i en fei, så du kan sitte og jobbe og tjene deg opp penger til perm... hehe;) håper det ordner seg for dere iallefall:)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Du må tegne sykeforsikring 10 mnd før fødsel om du skal ha 100%, men om du tegner nå får du 60% fødselspermisjon. Tror de tar ett snitt av de tre siste årene dine, det har ingenting å si om du har vært lærling. Du må også ha forsikring om du skal ha sykepenger! Men har du jobbet og skattet så har du krav på noe!! Men du burde gå på nav å ta en prat med de.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Du må tegne sykeforsikring 10 mnd før fødsel om du skal ha 100%, men om du tegner nå får du 60% fødselspermisjon. Det ble litt feil 60% utebtalt av de 100 du har tjent opp til:) Men ett alternativ er å legge nd firmaet ditt og melde deg arbledig, det er jo noe penger av det å da;) Selv om det er kjipt å legge ned noe enn netopp har startet! Men uansett kontakt nav for dine muligheter!! Lykke til.!
Shiny84 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2009 off ja! får håpe de kan hjelpe, men har liksom ikke den beste erfaringen med nav for å si det sånn! Jeg har søkt på en del jobber nå en stund, men er jaggu ikke like lett å få seg jobb lenger! nei, jeg får ta en dugnad i morra, gå innom alle butikker og div som er jeg tar jo ikke abort, men skjønner ikke helt hvordan dette skal gå.... burde jeg tenkt på før si........ ja...... Var en "kamerat" som sa det i går. jeg sa jeg ikke kom til å ta abort, og da mente han på det at da ville jeg ikke jobbe! tett han å vett!! tenk å si det a!! du får ta abort så skal du få jobb (ikke akkurat ordrett, men var det han hinta til, men aborten sa han ordrett) heldigvis ikke en god kamerat!! Mistet all respekt for han da ass.. :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå