børdi Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 for meg er ikke 37,9 feber. unger kan variere mye i kroppstemperatur, og alt under 38 regner ikke jeg som feber på mine unger i alle fall..
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Ja, det tror jeg. Anser ikke egentlig dette som feber jeg da!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Nei, jeg pleier ikke det. Men her er det slik at litt feber om morgenen ofte innebærer mer feber om ettermiddag/kveld og som regel en infeksjon. Da lar vi sønnen ta det rolig. Prøver å være hjemme selv eller sender til besteforeldre ved behov.
tonebf Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Ja tror det, syns ikke det er feber! Alt over 38 er feber, men merker jo på almentilstanden og er jo forskjellig med kroppstempratur på alle også!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Forresten må jeg legge til at jeg nok er farget at jeg selv reagerer på feber ved veldig lave temperaturer og reagerer kraftig. He he:) kan hende jeg er litt mer forsiktig ved lav feber enn andre.
alvis Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Jeg måler kun feber hvis barna ikke er i form eller er kjempevarme så hvis formen ikke er god og tempen er 37, 9 blir barnet hjemme. Har barna vært syke med feber 1-3 dager og har 37,9 i feber på den 4. morgen tror jeg ikke jeg hadde sendt de i barnehagen heller. Men som sagt, kommer helt ann på formen.
olla Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 NEI, overhode ikke. Her er det feber, så det er ikke aktuelt. Men du kan jo sjekke hva temp som er normalen, så er det ikke sikkert det er så mye. har selv en normal temp på under 37, så da er nesten 38 feber.
Odine! Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Det er jo ikke feber på de små, så hvis almenntilstanden er bra, så hadde jeg gjort det.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Nei, ved 37.9 er mine barn syke. Men det er jo forskjellig hva slags kroppstemperatur man har.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Jenta vår har normal kroppstempratur på 36,4 så 37,9 er så absolutt feber her i gården så ingen kan si at det IKKE er feber! Jeg synes at det er egoistisk å sende en syk unge i barnehagen. Den ungen som ikke er i form har det best hjemme og man må tenke litt på de som kan bli smittet også dersom det er noe som kan smitte...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 4. januar 2009 #12 Skrevet 4. januar 2009 Det er feber på mine så dei hadde eg ikkje sendt i bhg. Nokon seier at dei ikkje måler feber med mindre dei er varme, mine ungar er varme når dei har 37,9........ Legevakta kvalifiserte 37,7 som feber på kvelden på ein to åring så da må 37,9 vera kvalifisert som feber om morgoen!!! MEN det kjem selfølgelig ann på kva normal tempen ligger på, gutten min ligger på 36,5 ca og jenta mi litt høgare. Så her er det feber.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. januar 2009 #14 Skrevet 4. januar 2009 For junior så er det feber, så NEI hadde ikke sendt han i barnehagen..
ApriIbaby Skrevet 4. januar 2009 #18 Skrevet 4. januar 2009 HVis han har 37,9 om morran - nei, da vil den stige Om han har dette om kvelden og lavere neste morgen - ja... hvis dette er eneste symptom på at noe kan være galt
Honningmelon Skrevet 4. januar 2009 #19 Skrevet 4. januar 2009 Nei, jeg gjør ikke det hvis det er morgentempen. For som regel stiger tempen utover dagen da.
Blåmandag¤ Skrevet 4. januar 2009 #20 Skrevet 4. januar 2009 Nei, om mine barn har en temperatur på 37.9 grader har de feber. De har en normaltemp på 36,noe.
mai mammaen til to Skrevet 4. januar 2009 #21 Skrevet 4. januar 2009 nei men mine barn har lav temperatur. har feber når det er over 37 dem. da er dem stortsett slappe og da.. og veldig varm. samme som jeg.. vanligvis har vi temperatur på 36.4 sånn pluss minus
Bare jeg er meg :o) Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Nei. Det er et tegn på at "noe" er galt på mine barn i hvertfall
--arkin-- Skrevet 4. januar 2009 #23 Skrevet 4. januar 2009 nei det gjør jeg ikke. Hvis ho har det, stiger den som regel utover dagen
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2009 #24 Skrevet 4. januar 2009 jeg ville aldri kommet på ideen om å måle et ikke spesielt varmt barn som var fin i formen, så jeg aner ikke
Elle Vilde Skrevet 4. januar 2009 #25 Skrevet 4. januar 2009 Nei, når mine barn har 37,9 på morgenen, får de feber i løpet av noen timer. Vanligvis har de under 37 grader. Den ene av barna mine kan gjerne ha godt over 40 på kvelden, så 37,5 på morgenen etter og over 40 igjen på kvelden, og slik kan det fortsette i flere dager. Leger definerer gjerne temperatur på mellom 37,5 og 37,9 som "subfebril", en slags lett forhøyet temperatur, på en måte i underkant av feber... Men, husker en gang eldstebarnet mitt lå på sykehuset og vi tok tempen, og hun hadde litt over 38, tror det var 38.2 eller noe sånt, og sykepleieren sa at det ikke var feber om kvelden for så små barn. Da ble jeg overrasket, for jeg trodde alt over 38 var feber uansett. Er nok forskjellige meninger ute og går (eller kanskje hun bare mente å berolige meg og si at nå går det bra, siden vesla hadde vært alvorlig syk...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå