Mockanin Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 er det da vanlig at man går opp i lønn? Når jeg sa ja til jobben så ble det sagt at jeg skulle gå opp i lønn når prøvetiden var over. Jeg måtte gå ned 10 000,- fra det jeg hadde sagt jeg ville ha i lønn for å få jobben. Så det sjefen da sa på tlf. var at jeg skulle gå opp disse 10 000,- når prøvetiden var over. MEN prøvetiden var over i midten av desember og jeg har ikke hørt noe om noen ting som helst. Ville dere tatt dette opp med sjefen deres? Nå skal det også sies at jeg har fått høre litt av hvert fra kollegaene mine. Det viser seg at i dette konsernet jeg jobber i så er dem ikke akkurat villige til å betale folk. Folk er vist nok underbetalte. Elektroingeniøren i den avdelingen jeg jobber i har vist bare 300 000,- i året, eller rett over. Mindre enn elektromontørene våre. Når han ble ansatt for et par år siden så ble det vist sagt ovenfor de andre gutta at det var greit og ansette han for han var så billig. Jeg har en misstanke om at grunnen til at jeg har blitt ansatt er at jeg er svært overvektig og av den grunn har vanskelig for å få jobb og dem risikerer ikke at jeg sier opp pga. lav lønn. Dem har for så vidt rett, men jeg lar meg ikke pirke for mye på nesa heller. Sjefen har sagt så mye dumt om hvorfor jeg ble ansatt at jeg tror mer og mere på dette. Ville dere ha tatt opp dette med at prøvetiden er over og høyere lønn? Alle andre steder jeg har vært, og det samme gjelder vennene mine, så har man gått opp i lønn etter prøvetiden.
små Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Vent til neste lønning og se da, om du står på samme lønn hadde jeg hørt om de hadde glemt meg.. Men seriøst, ansatt for at du er overvektig så du skal godta lønnen? Vil du virkelig jobbe for et sånt sted:S Huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå