Gå til innhold

Kvalme


mamma109

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Seaband heter det- du får kjøpt dem på apotek. Det fungerte ikke særlig godt på meg. Jeg var kvalm 24 timer i døgnet, men nå og jeg tror at det er pga akupunktur er jeg mye bedre. Begynte med akupunktur i uke 6 og merket bedring med en gang. LItt gradvis vel og merke. Ellers så kan ingfær-te hjelpe litt. Spise lite og ofte hjelper meg også. Jeg klarer fortsatt lite søte ting, men vanlig mat går fint. (jeg er 10+1 nå) Håper virkelig du finner noe som hjelper deg- masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et bånd som selges på apoteket, det skal hjelpe på kvalmen.

Du kan prøve å sette et plaster over navlen, det hjelper mot kvalme.

 

Jeg er i åttende uke, og har vært heldig å sluppet unna kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISKALD ingefærøl hjelper litt syns jeg. Ellers mange små måltider, og lite fet mat.

Syns kvalmen er værst om jeg er sulten eller det går en stund mellom måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise ofte og lite av gangen. helt klar forverring for meg hvis jeg blir for sulten.

Te med ingefær (fersk) og sitron (kok varmt vann og tilsett revet ingefær, sitron og sukker, sil av).

Jeg synes sure godteri er fantastisk mot kvalme for tiden! Sure kirsebær etc.

Dessuten synes jeg yoghurten flid som er sånn "hjemmelaget" med kirsebær er god nå. Men det kan jo hende du har helt annen smak enn meg da.

Det finnes piller mot kvalme, har hørt om gravide som har fått det (i ekstreme tilfeller), så du kan jo høre med legen om det finnes noen helt trygge. Selv om piller selvsagt uansett bør unngås da. Men må man så må man :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde kastet opp hver dag i to måneder prøvde jeg Afipran, et legemiddel mot kvalme. Det er trygt å bruke, men jeg merket ikke noen stor forskjell, så etter to forsøk gikk de i søpla. Vil jo helst klare meg uten medisiner. Nå er jeg snart 11 uker, og jeg tror, bank i bordet, at kvalmen slipper taket nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...