Olsokmamma Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Og jeg ser med skrekk og gru frem til i morgentidlig da jeg skal få avgårde mine tre skoleunger. Verst er det vel med poden, han er så veldig tenåring for tiden, og våkner ikke om bomber og granater slippes innpå rommet hans. Makan til sovehjerte! He he 15 år, vi var vel litt slik selv, nja, ikke så ille som han, men husker jo hvordan det var å stå opp om morgnene. Mine to skolejenter er litt enklere, de er jo bare 7 og snart 9, og enda stort sett veldig greie. Men i morgen regner jeg med at vi får igjen får sene kvelder og lange morgener som har vært i juleferien. Og attpåtil så har minsta på 5 mnd feber. Får vel legge meg litt tidligere i kveld. Ha ha ha. mye vits, for minstafrøkna mi har ikke sovet noen netter på flere mnd hun. Hun har snudd døgnet ja...... Gjesp.........Men, nå må jeg skynde meg nyte ferdig denne søndagen da:) Enn skal ikke ta sorger på forskudd, for alt jeg vet, så er de blide alle tre skoleungene i morgentidlig:)
Maud Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 I morgen kommer hverdagen til oss også. Jeg synes egentlig det er litt deilig jeg, da. Det er forresten ikke helt vanlige dager til uka. Minstesnupp blir barnehagejente, så jeg skal være med henne på tilvending to dager. Ikke jobb og roligere morgener blir det jo... Men fra neste uke skal vi i hvert fall ut alle fem. Det har vi ikke prøvd før, jeg håper vi kommer inn i en god rutine etter hvert. Mine barn byr ikke på de største problemene når det gjelder å stå opp. Det er veldig deilig på hverdagene og litt slitsomt når det er fri... Akkurat i morgen regner jeg med at de to største er glade og fornøyde også ved tanken på vennene som venter på henholdvis skole og barnehage.
tebekaa Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Ja, her i huset er det vel jeg som får aller størst problemer med døgnsnuingen. Første dag på jobb etter 1 år barselpermisjon. Sengetid for min del i det siste har vært tidligst 1! Har jeg prøvd å legge meg før, sover jeg veldig dårlig. Og gråtassen min her hjemme har skjemt meg skikkelig bort med å la meg sove lenge om morgenen nå i jula. Han er nemlig A-menneske og har kost seg med sakte frokost foran julemorgen-gjengen på NRK. Bortsett fra de siste dagene da, for nå har lille-snupp snudd døgnet også, og sover gjerne til halv ni! De to store hormonbombene mine kommer nok også til å få problemer (11 og 13) for de har kost seg sammen med oss på kveldene, gjerne til nesten midnatt. Oj oj oj oj, dette skal bli morsomt ja tenker jeg. Tror jeg må sende en sms til sjefen min med en gang og si at jeg kommer litt sent i morgen. Får skylde på innkjøring i barnehage, he he. Men blide kan vi jo alltids forsøke å være. Får ha det som overordnet mål i morgen da. Og kanskje ha noe ekstra godt til middag - som får frem overlevelsesinstinktet og smilet;-) God mandag! Dette klarer vi!
Gjest amandine Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Blir nok litt seigt her også i morgen, selv om mine to store(de ett hakk under hun på 17 som følger egen tidsregning:)) ikke har drøyd lenger enn til halv åtte hverken kveld eller morgen i jula... Nå ligger iallefall klær klar til alle(igjen unntatt hun på 17 he he men innrømmer at i dag har jeg lagt bunke til mannen ved siden av bunker til barna). Blir tidlig frokost i morgen, har allerede dekket bordet og målt opp havregryn klar i gryta til grøt... Det som er litt deilig er at jeg merker hvor glad jeg er i hverdagene våre! Og godt er det! Kan muligens ha med permisjon og tid å gjøre, jeg ser den, men jammen er det godt å være i gjenge også! Ønsker alle en god start på dagen i morgen, blide fjes rundt frokostbordet og en fortreffelig uke!
frøydis m/ 4 Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Hverdagen er over oss også nå! Barnehagestart er ikke før i morgen, så jeg og Minsten har ikke hatt det travelt i dag, men det har de andre. 18-åringen og mannen i huset reiste kvart på sju, - 18 åringen kom seg opp på egen hånd og da er jeg fornøyd! Frokost ble det også tid til! 15-åring og 11 åring ble vekket klokka sju,- og det gikk smertefritt. Vi hadde til og med en ganske rolig og koselig frokost, og stillongser kom på uten protester siden gradestokken viste 12,5 minus :-) Det har vært delvis snuing av døgnet her også i julen, men prøvde å hente inn igjen litt de siste par dagene. Alle tre gledet seg til å komme tilbake til skole og venner og vi håper på et fint semester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå