Gå til innhold

Er ikke mobbing et reellt problem i barnehager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 år fortalte meg at hun blir plaget av en gjeng jenter i barnehagen. Det er tilsynelatende uskyldige ting, som at de sier til henne at hun lukter tiss, at hun er dum og at hun ikke er pen nok til å leke med dem. For henne er dette blodig alvor, og vi har visst lenge at hun ikke har hatt det fint i barnehagen. Det er tross alt resten av jentene på hennes år (de er 5 stk) mot henne. Dette har jeg tatt opp med først pedagogisk leder, og så med styrer. Men ingenting har skjedd, hun blir fortsatt plaget av dem. De sa de skulle se hva de skulle gjøre, men forteller meg at de har konkludert med at dette er uskyldig, og at hun må bare lære å takle dette. Heldigvis er det bare et halvt år til hun begynner på skolen, men hva skal jeg gjøre fram til da? Orker ikke å levere jenta mi i en barnehage der hun ikke trives. Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for en dritt barnehage! kunne prøvd seg å si at jenta mi skulle finni seg i det. grrr nå ble jeg sint på de. godt det ikke er lenge igjen ellers kunne du søkt ny bhg selv om det ikke er bare bare. men tiden virker jo lenge nok når hun ikke har det no godt der. prøv å få jenta di til å leke med guttene istede eller om det er noen andre jenter der hun kan leke med. eller så får du lære jenta di å ta igjen. sikkert mange som mener det er feil å men heller det enn at jenta skal bli tråkka istykker mener jeg.

Skrevet

få ungen ut av barnehagen. finn en dagmamma til hun ska på skolen. du kan jo ikke sende henne i barnehagen når hun sier hun har det vondt der!

Skrevet

Sånn er det dessvere i enkelte bhg, akurat som på enkelte skoler.

Var slik i en bhg jeg jobbet i en gang, stakkars moren var så fortvilet. Jeg hadde så vondt av den jenta og den moren, å gjore hva jeg kunne. Men akurat da hadde jeg akurat startet å jobbe i bhg, å de andre på ansatte på denne 1avdelings bhg, tok ikke til seg hva en 18 år gammel ung pike sa.

Jeg mente at man burde gjøre, slik man gjør på skolen, å samle foreldrene til de barna det gjelder på et møte, å ta det der i fra. Eller i allefall gjøre et eller annet, ikke bare la det fare å gå. For denne stakkars jenta hatet jo å være i bhg, å hadde det slik som jenta di.

Så var veldig rådvil, siden jeg ikke hadde noen erfaring, men gjerne vile hjelp. (var ikke slik at jeg FORTALTE de andre ansatte hva vi SKULLE gjøre, kom bare med forslag å sa at vi måtte gjøre noe)

Denne moren fikk heldigivs flyttet jenta over i en annen bhg, etter hun hadde vært i kontakt med kommunen. Så kanskje du kan kontakte kommunen, eller eier av bhg, det ville jeg ha gjort.

Skrevet

Hadde dette vært meg og mitt barn, så hadde jeg sagt klart ifra at dersom de ikke tar tak i dette og forbedrer barnets hverdag, så skulle jeg personlig tatt for meg hvert mobbebarn, en for en i påsyn av bhg-ansatte. Da skulle jeg snakket strengt, uten å være urimelig eller sur, med hvert barn, og gitt en god dose intensiv-oppdragelse. De færreste barn liker å få tilsnakk av fremmede.

Skrevet

Det er ikke en bagatell å bli kalt stygg. At de sier at du lukter tiss eller at du er dum. Dette hadde ikke du funnet deg i på din arbeidsplass. Få en sykmelding, gå hjemme med henne til du finner en barnepike. Kan forresten anbefalle og ha au pair. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...