MammaLykke 08 + 09+ juni 2011 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Er utdannet sykepleier og gikk ut i svangerskapspermisjon i slutten av april 2008. Mitt vikariat (80% stilling) gikk ut i september 2008. Fom september tom april får jeg pengene mine utbetalt fra Nav, 80% av lønn over 1 år. Nå har vi blitt gravide igjen, og slik det ser ut som, med termin ca 10.september. Slik som først planlagt skulle jeg søke på ny jobb nå utpå vårparten. Formen er allerede så som så, og arbeidslysten/jobbsøking er ikke så veldig stor for øyeblikket. Jeg er en arbeidsnarkoman som elsker å jobbe, og håper at det endrer seg til april. Men da synes jo magen. (vet jo at det ikke skal tale meg i mot men..) Gå gjennom intervju, synes det er så belastning. Nye folk. Nye rutiner. Og det går mot sommer. Vikarer. Lite folk på jobb. Hektisk. For så i midten av august gå ut i permisjon igjen. Også er vi midt i en flytteprosess (vi må bare finne oss et hus), helt fra Nord Norge til Østlandet. Men hva er rettighetene mine? MÅ jeg ut i jobb fra april til august? Får jeg penger likevel? Hvor mye? I mitt tilfelle er det jo disse "6 av 10 månedene" som blir tellende. Men det virker som om at det er noen dager/uker som "ødelegger" for meg her. Er systemet fryktelig svart/hvitt? Hjelp!
Kjærlighet <3 Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Hei :-D Har du permisjon ut hele april? Om terminen blirstående på 10 sept. Skal du ut i permisjon igjen den ca 20 aug. Og disse 6 av de 10 sistem mnd mener jeg skal gjelde fra permisjon til permisjon så..mai, juni, juli og deler av august... Mener du skal klare de om ikke terminen blir forskjøvet mye... Du får da det samme utbetalt som du får nå om du velger 80 % dekning neste gang også. Om terminen dn skulle bli forskjøvet mener jeg du kan jukse det litt til med å gå litt tidligere ut i permisjon. Men du må sjekke om det jeg skriver er riktig for jeg er ikke 100 % sikker på om det gjelder fra permisjons slutt til permisjons start, eller til termin.. Skal dere flytte????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå