MammaLykke 08 + 09+ juni 2011 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Er utdannet sykepleier og gikk ut i svangerskapspermisjon i slutten av april 2008. Mitt vikariat (80% stilling) gikk ut i september 2008. Fom september tom april får jeg pengene mine utbetalt fra Nav, 80% av lønn over 1 år. Nå har vi blitt gravide igjen, og slik det ser ut som, med termin ca 10.september. Slik som først planlagt skulle jeg søke på ny jobb nå utpå vårparten. Formen er allerede så som så, og arbeidslysten/jobbsøking er ikke så veldig stor for øyeblikket. Jeg er en arbeidsnarkoman som elsker å jobbe, og håper at det endrer seg til april. Men da synes jo magen. (vet jo at det ikke skal tale meg i mot men..) Gå gjennom intervju, synes det er så belastning. Nye folk. Nye rutiner. Og det går mot sommer. Vikarer. Lite folk på jobb. Hektisk. For så i midten av august gå ut i permisjon igjen. Vi er også midt i en flytteprosess (vi må bare finne oss et hus), helt fra Nord Norge til Østlandet. Men hva er rettighetene mine? MÅ jeg ut i jobb fra april til august? Får jeg penger likevel? Hvor mye? I mitt tilfelle er det jo disse "6 av 10 månedene" som blir tellende. Men det virker som om at det er noen dager/uker som "ødelegger" for meg her. Er systemet fryktelig svart/hvitt? Hjelp!
meg & to små vampyrer Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg tror systemet er ganske sort/hvitt når det gjelder 6 av de 10 siste månedene ja. Kanskje du kunne fått en ekstrajobb slik at du jobber, men ikke nødvendigvis jobber fulltid? du har vel kanskje rett på dagpenger som arbeidsledig også forresten? Da kan de i tilfelle regnes med som grunnlag for penger under permisjon.
SaDa Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Hvis du blir sykemeldt pga bekken el før permisjonen går ut og frem til neste fødsel får du ny foreldrepenge periode. Er du i fin form og ikke får sykemelding må du nok ut i jobb og opparbeide deg foreldrepenger igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå