Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre.. Men noe må jeg gjøre. Nå klarer jeg ikke mer.. Jeg må ut fra forholdet mitt.. Vi har 2 barn. Jeg var alen de 2 1/2 første år med førstemann før vi gikk inn i et forhold. Jeg er en av dem dumme jentene som ble gravid med en som jeg ikke kjente... Vi skulle bare ha det litt deilig sammen. Så fant jeg ut i 5 mnd at jeg var gravid.. Så da var det forseint å gjøre noe med det... Så da måtte vi bare ta ansvar begge 2 for å bli foreldre for første gang. Det har gått veldig bra fram til jeg flyttet inn med vår datter. Og vi ble liksom kjærester.. + at vi ble bedre kjent i løpet av de åra. Nå har vi også klart å få et barn til som er 5 mnd. Nå klarer jeg ikke mer.. Vi krangler hele tiden, jeg må ut fra det forholdet. Barna og jeg har det heller ikke bra.. Så det jeg lurer på. Siden jeg har gått hjemme i flere år uten og hatt jobb.. Har jeg krav på noe støtte fra nav. Hvis jeg blir alene igjen.? Var hjemme med førstemann til hun var 3 år. i 2 1/2 år fikk jeg stønad fra nav pga jeg var alenemor. Så flyttet vi sammen var lykkelige som en familie.. Så ble jeg gravid igjen.. Men da var det greit siden vi var en familie på 3. Dette her er helt utrolig med faktisk har jeg blitt gravid med p piller begge ganger.. ER DET VIRKELIG MULIG.. Må bare være veldig fruktbar tenker jeg. Så nå sitter jeg her.. Ikke opptjent noen penger. Har hatt lyst til å jobbe. Men mannen min har vært helt i mot det.. Tror du nav kan hjelpe meg.. Har barnehageplass 50 % til førstemann men ingen plass til minsten.. Så da har jeg heller ikke noe mulighet til å jobbe. Men jeg har søkt plass til han... Uff det ble litt langt dette her.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Har du fått os for det siste barnet? For perioden starter på nytt med hvert barn. Hvis du ikke har fått for siste barn, kan du jo studere, og få deg en skikkelig utdannelse. Uansett må du kjøpe deg noen kondomer, for det er tydlig at p-pillene ikke biter på deg da.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 jeg vet ikke om du får overgangsstønad...men jeg tror du har krav på det... siden du ikke er i jobb... utenom det kan du søke om bo-støtte og støtte til nødvendig livsopphold.. dvs strømm, barnehage til og med møbler/hvitevarer og juletre kan du søke om....(og få innvilget) De på nav er snille, men du må vise til intektene dine...eller mangel på sådan du må søke om den siste stønaden ca 1gang i mnd..(og tåle litt kvasse komentarer fra enkelte saksbehandlere) du må ha med bankutskrifter fra alle dine kontoer de siste tre mnd... du må vise til at du har vært gjennom samlivsbrudd og har alene ansvar for barnet Det kreves at du søker om arbeid,og finner du ikke arbeid innen rimelig tid kan de kreve at du går på jobbsøkerkurs ved nav... (kan tilrettelegges iforhold til dine barn) Lykke til....og penger er ingen grunn for å bli hos en mann!!! Det får du hjelp til...men søk med engang du VET du kommer til å flytte...for det er jo en saksbehandlingstid!!! bo-støtte søkes om hver 4 mnd... tror jeg .... gå til nav og få informasjon...og hvilken papirer du trenger, så slipper du å gå så mange ganger...
Tingeling med 2 troll Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Tusen takk for at dere svarte meg så fort...
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Hei. Jeg VET at du har rett på overgangsstønad for det siste barnet:) Og så har du nå rett på barnetrygd til 3 barn(fordi du har 2). Og med full overgangsstønad, har du rett på ekstra småbarnstillegg. Og bidrag til begge barna fra barnefar. Du kan også søke bostøtte, noe jeg tror du får:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå