Vrimle Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hvilken utdanning og yrke ville dere valgt, og hvorfor? Da mener jeg hvis dere er realistiske;)
hysterika Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Glemte hvorfor. Jeg ville blitt lege fordi det virker så meningsfylt.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 nå har jeg nettopp begynt å studere, da... men jeg har alltid jobbet i barnehage, men sluttet og begynte å jobbe med voksne psykisk utviklingshemmede. når jeg er ferdig med utdannelsen min skal jeg slå sammen yrkene mine, jobbe med prykisk utviklingshemmede barn )
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Enten dyrlege eller fotograf. Fotograf fordi jeg elsker å ta bilder og jobbe videre med de. Dyrlege fordi jeg elsker dyr og kunne gjerne tenkt meg å hjelpe de syke små.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Jeg vet ikke hvilket yrke jeg ville valgt, har ikke studert til noe yrke nå. Men jeg vet at jeg ville foretatt en analyse av studiemuligheter som baserte seg på ting som muligheter for jobb og lønn som noensinne gir muligheter for et lite hus. Fremfor ingen jobb og evt (om man er så heldig å få jobb) veldig dårlig lønn.
Piri Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Har slitt meg gjennom lærerutdannelse bare for å finne ut at jeg vantrives og savner serviceyrket. Angrer på at jeg ikke utdannet meg innen hotell og restaurantnæringen. Forresten - Er det for sent å snu, tror dere?
Kakeåndsen Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har egentlig truffet bra som økonom jeg, men det hender at jeg angrer for at jeg ikke var litt mer iherdig på vgs så jeg kunne ha kommet inn på medisinstudier. Muligens noe innen forskning. Eller barnelege. og så bor det vel en bitteliten forfatter i magen min, men hun får lite næring og mulighet til å vokse seg større.
Mom2Two Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Ville blitt lege, fordi jeg vet jeg ville elsket det. I stedet for er jeg snart ferdig jurist.
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Psykolog eller psykiater. Muligens advokat. Fordi jeg da kunne jobbet med mye det samme som jeg gjør nå, bare på en litt annen måte og med fetere lønn. Alle tre er realistiske i den grad at jeg nok kunne kommet inn og fikset studiene, men jeg unnlot å velge dem fordi jeg var usikker på om jeg ønsket å være student så lenge. Så endte jeg opp med å studere minst like lenge likevel. =P
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Det måtte være et yrke der jeg kunne hjelpe andre, sykepleier, lege eller lignende. Men jeg er veldig glad i yrket jeg har nå.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 4. januar 2009 #12 Skrevet 4. januar 2009 Statsviter. Grunnen til at jeg ikke valgte det, var at det høres så vanskelig ut å vite hva jeg kan jobbe som da. Begynner muligens på økonomi til høsten. Tror kontorjobb er mer greia for meg, enn barnehage som jeg jobber i nå.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. januar 2009 #13 Skrevet 4. januar 2009 Jeg skal begynne på førskolelærer studiet til høsten =)) (i en alder av 30 år)
*Rutletutt* Skrevet 4. januar 2009 #14 Skrevet 4. januar 2009 Kunne ønske jeg hadde orket å gjennomføre sykepleien slik at jeg kunne blitt jordmor - det var lenge drømmen min...men da jeg var ute i praksis under siste semester på sykepleien, fant jeg fort ut at det IKKE var det rette for meg...men syns fortsatt det er trist at jeg ikke ble jordmor - så jeg kunne godt tenke meg å bite tennene sammen og fullføre sykepleien så jeg kunne blitt jordmor til slutt. Virker som et fantastisk yrke! Kunne også tenke meg å bli lærer - tror jeg hadde passet til det + at det virker veldig givende.
Augustspire<3 Skrevet 4. januar 2009 #15 Skrevet 4. januar 2009 Jeg er utdannet førskolelærer men angrer på at jeg ikke tok sykepleien... Føler det er mer rett yrke for meg...
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. januar 2009 #16 Skrevet 4. januar 2009 He he, jeg ville blitt barnepleier. Da kunne jeg vært med på fødsler uten å ha så mye ansvar som en jordmor. Men, føler vel at jeg ikke kunne ha valgt noe riktigere enn det jeg har gjort..
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 4. januar 2009 #17 Skrevet 4. januar 2009 Kokk Jeg elsker å lage mat og er flink også
PinkBabyDoll Skrevet 4. januar 2009 #18 Skrevet 4. januar 2009 Er sykepleier i dag, men kunne også tenke meg førskolelærer Elsker barn og synes arbeidstiden er gunstig mtp familieliv.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #19 Skrevet 4. januar 2009 Jeg tror faktisk jeg ville valgt det samme - ingeniør. Muligens lærer, det kommer hvertfall på en god andreplass.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. januar 2009 #20 Skrevet 4. januar 2009 Stortrives der jeg er, endringen måtte være at jeg ikke gikk alle omkrokene om alt mulig før jeg ble lærer. Og at jeg hadde skaffet meg et fag til å undervise i.. kommer nok til å ta noe jus sånn at jeg kan undervise i rettslære.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. januar 2009 #21 Skrevet 4. januar 2009 Realistisk: sekretær av noe slag Urealistisk: advokat, virker så spennende
ToreTang Skrevet 4. januar 2009 #22 Skrevet 4. januar 2009 Barnepsykolog. Er veldig facinert av psykologi generelt. Hadde jeg vært ti år yngre hadde jeg begynt å studert til det, den gangen jeg ble drittlei jobben min og sluttet. Sitter på studentbenken nå, men med noe som ikke er så langvarig som psykologi-studie (IT).
*Rutletutt* Skrevet 4. januar 2009 #23 Skrevet 4. januar 2009 Kunne godt tenke meg å undervise i rettslære selv, men jeg er "omvendt" av deg - er jurist, ikke lærer. Er det noen mulighet for meg å undervise i rettslære tro? Må også legge til at fotograf og forfatter er noe jeg også kunne tenke meg - men jeg trives jo godt med det jeg driver med i dag også - er jo jurist og litt som poteten...kan brukes til "alt";o)
Musemor med tre søte små Skrevet 4. januar 2009 #24 Skrevet 4. januar 2009 Jeg ville nok blitt kokk. Elsker å drive med mat og eksperimentere med krydder og nye smaker.
Gøril (210406) Skrevet 4. januar 2009 #25 Skrevet 4. januar 2009 Angrer på at jeg ikke gikk IT-ing. på høgskolen i Trondheim.. Jeg kom inn, men kort historie så gjorde jeg et feiltrinn og lot ex'n ta avgjørelsen.. det håper jeg aldri mitt barn gjør.. der vil jeg kjempe for at hun skal tenke på seg selv først..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå