Gå til innhold

Hvor lang tid for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg ønsker oss barn og har bestemt oss for å prøve til sommeren. Har akkurat flyttet og syntes det er greit å få kommet seg ordentlig i hus før man får en liten. Hvor lang tid er normalt å bruke på å bli gravid? Er det noen som vil dele sine erfaringer? Har sluttet på p-piller og bruker annen prevensjon nå. Brukt p-piller i 7 år uavbrutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sån spennende da!

Umulig å si hvor lang tid dere bruker på å bli gravid. Noen blir fort gravid mens andre må ha hjelp.

Dersom du har litt hastverk:) kan det være en god ide å tempe en syklus eller to før dere begynner å prøve. Da vil du se nøyaktig når du har el og dere kan time det sånn at det er størst sjans å bli gravid.

Inne på fertilityfriend.com får en masse nyttig informasjon om el osv....

Lykke til!

Skrevet

Hei Lykkeliten, velkommen til forumet :)

Jeg gikk på pilla uavbrutt i 10 år..og har nå prøvd å bli gravid i 8 måneder..uten hell..

Skrevet

Her er en liten oversikt over hvor lang tid det er vanlig å bruke:

Innen første måned: 25 prosent

Innen seks måneder: 60 prosent

Innen ni måneder: 75 prosent

Innen 12 måneder: 80 prosent

Innen 18 måneder: 90 prosent

Hvis du vil lese mer om det kan du lese her:

http://www.babyverden.no/templates/Article____27035.aspx

Masse lykke til med prøvingen, håper du blir raskt gravid:)

Skrevet

Å..håper jeg er en av de 75 prosentene...

Skrevet

Alt fra 1 mnd til 2 år.

Jeg brukte 1 år og 9 mnd på min første(hadde gått på p piller i mange år)

Med nr 2 brukte jeg 6 mnd(hadde da bare hatt kobberspiral)

og nå er jeg inne i i min 3.mnd

Skrevet

Takk for fine svar. Gleder meg veldig. Er liksom et stort steg å slutte på pillen og faktisk planlegge å bli gravid. Startet på p piller da jeg var 17 fordi jeg var ekstremt uregelmessig. Ble derfor anbefalt av legen min å slutte nå for å prøve å få tilbake en normal syklus. Var veldig spent forrige måned om jeg kom til å få mensen, for uten pillen kunne det gå måneder mellom hver gang, men bare to dager på overtid kom den =) Overrasket! Håper den er i rute denne måneden også. Det vil i hvertfall gjøre ting litt lettere når det gjelder å finne tidspunkt for eggløsning.

Skrevet

Hei!=) Ikke brukt prevansjon siden jeg var 18, er nå 23. Brukte 9 mnd å bli gravid første gang, mistet da i ma. Og brukte nå 9 mnd på å bli gravid igjen etter ma! Er nå 6+5 =)

Skrevet

Åh. gratulerer med ny graviditet og lykke til =)

Alltid forestilt meg at det skal gå greit å bli gravid siden vi begge er unge og friske, men etter å ha lest her er det kanskje greit å senke forhåpningene sine litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...