K ♥ tærten Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Samboer og jeg ønsker oss barn og har bestemt oss for å prøve til sommeren. Har akkurat flyttet og syntes det er greit å få kommet seg ordentlig i hus før man får en liten. Hvor lang tid er normalt å bruke på å bli gravid? Er det noen som vil dele sine erfaringer? Har sluttet på p-piller og bruker annen prevensjon nå. Brukt p-piller i 7 år uavbrutt.
maizi Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Sån spennende da! Umulig å si hvor lang tid dere bruker på å bli gravid. Noen blir fort gravid mens andre må ha hjelp. Dersom du har litt hastverk:) kan det være en god ide å tempe en syklus eller to før dere begynner å prøve. Da vil du se nøyaktig når du har el og dere kan time det sånn at det er størst sjans å bli gravid. Inne på fertilityfriend.com får en masse nyttig informasjon om el osv.... Lykke til!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Hei Lykkeliten, velkommen til forumet Jeg gikk på pilla uavbrutt i 10 år..og har nå prøvd å bli gravid i 8 måneder..uten hell..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Her er en liten oversikt over hvor lang tid det er vanlig å bruke: Innen første måned: 25 prosent Innen seks måneder: 60 prosent Innen ni måneder: 75 prosent Innen 12 måneder: 80 prosent Innen 18 måneder: 90 prosent Hvis du vil lese mer om det kan du lese her: http://www.babyverden.no/templates/Article____27035.aspx Masse lykke til med prøvingen, håper du blir raskt gravid:)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Å..håper jeg er en av de 75 prosentene...
mollemor-79 skal prøve ivf:) Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Alt fra 1 mnd til 2 år. Jeg brukte 1 år og 9 mnd på min første(hadde gått på p piller i mange år) Med nr 2 brukte jeg 6 mnd(hadde da bare hatt kobberspiral) og nå er jeg inne i i min 3.mnd
K ♥ tærten Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. januar 2009 Takk for fine svar. Gleder meg veldig. Er liksom et stort steg å slutte på pillen og faktisk planlegge å bli gravid. Startet på p piller da jeg var 17 fordi jeg var ekstremt uregelmessig. Ble derfor anbefalt av legen min å slutte nå for å prøve å få tilbake en normal syklus. Var veldig spent forrige måned om jeg kom til å få mensen, for uten pillen kunne det gå måneder mellom hver gang, men bare to dager på overtid kom den =) Overrasket! Håper den er i rute denne måneden også. Det vil i hvertfall gjøre ting litt lettere når det gjelder å finne tidspunkt for eggløsning.
LitaGo=) Skrevet 5. januar 2009 #8 Skrevet 5. januar 2009 Hei!=) Ikke brukt prevansjon siden jeg var 18, er nå 23. Brukte 9 mnd å bli gravid første gang, mistet da i ma. Og brukte nå 9 mnd på å bli gravid igjen etter ma! Er nå 6+5 =)
K ♥ tærten Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. januar 2009 Åh. gratulerer med ny graviditet og lykke til =) Alltid forestilt meg at det skal gå greit å bli gravid siden vi begge er unge og friske, men etter å ha lest her er det kanskje greit å senke forhåpningene sine litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå