Gå til innhold

Hvor lenge har man bilstol som går til 18 kilo?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg aner ikke hvor gamle de pleier å være når de er ca 18 kilo jeg :-p

Noen som kan opplyse meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste var 18 kg da han var ca 3 år, men han er nok i øvre skikt på størrelsen.

Nå er han 4 år og 20 kg.

Skrevet

det kommer helt an på str på barnet,

eldste min blir 5 år nå, og hun er rundt 18 kg.

Men hun er altfor lang til å sitte i et sete som går til 18 kg for det.

Minsten min er 15 kg og 2,5 år, han begynner også å bli for lang til et sånt sete.

så det er helt individuellt fra barn til barn.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Skjønner at det er veldig individuelt, men dersom man spør på butikkene får man gjerne svar som ikke stemmer, ville derfor høre dere erfaringer :-)

Jenta vår er nå 7,5 mnd og veier ca 8,7 kg. Det sete vi har nå er egentlig litt for lite så vi må kjøpe nytt, men føler at hun er for lita til et sete som er beregnet fra 9 til 25 kg....

Skrevet

Min største er 4 år og veier 15 kg. Er nok enda 1-2 år før han bikker 18 kg......

Skrevet

Min er snart fem år og bare 16 kilo, og heller ikke så høy, ca 105. Vi har kjøpt nytt, men har ikke byttet enda.

Noen som vet når man bør skifte pga høyden? Altså antall cm??

Skrevet

Man bør skifte når ørene stikker over kanten, sa de fra trygg trafikk:)

Skrevet

Storebror har vært akkurat passe stor hele tiden, han er 104 cm nå og bytta fra besafe izi combi setet når han var nesten 3 år. Da var ørene over kanten (er lang i ryggen)

Skrevet

stor gutt, måtte ta ut 18kgs setet da han var 2,5 år.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Tja nå har jeg funnet et annet sete som går 9-25. Britax MultiTch, men det er veldig dyrt da.... Grunnen til at jeg tviler litt er vel egentlig fordi hun ikke er fullt 9 kilo ennå...

Hun er 7,5 mnd og ca 8,5 kg så syntes kanskje det var tidlig, men dette setet kan jo legges i hvilestilling også så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...