Gå til innhold

44 (snart 45) år og ønsker meg barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres ut som et innlegg som er laget for debattens skyld, det er det ikke. Jeg vil bare like å høre om noen av dere har klart å få nr. 1 så sent. Jeg fant drømme mannen i fjor og nå kunne vi veldig gjerne tenke oss et barn. Vil gjerne høre noen solskinnshistorier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bør du sporenstreks løpe til legen. Sjansene for at dere skal få til å lage barn helt på egen hånd er temmelig minimale.

Skrevet

Ei mamma kjenner godt ble mamma som 48 åring, men det var ett stort sjokk da.Ikke planlagt.

Lykke til, er jo bare å prøve.

Massevis av lykke til,start idag...

Skrevet

Så koselig å høre at de klarte det selv i en alder av 48 år! Har time hos lege til uken og vil da snakke om å begynne på pergotime.

Skrevet

Har ei venninne som fikk barn som 43 åring.

Men hun visste det ikke før hun fant ut hun var gravid. Det var en vanskelig tid, mange komplikasjoner.

Vil du bli gravid, bør du jammen skynde deg.

Ikke vent.

Skrevet

Naboen min var 44 år da hun fikk sitt første barn (mannen har to fra før), og det har gått kjempefint. Hun elsker mammarollen og var hjemme i to år med datteren sin.. Hun er litt lei seg for at det ikke blir flere, men hun er så glad for denne ene hun har fått og er en fantastisk mor.

Har litt med dem å gjøre siden min datter er akkurat like gammel, så de leker sammen.

Skrevet

Da virker det jo som om det ikke er umulig. Jeg har liksom ikke lest så mye om temaet før. Men nå prøver jeg å komme over så mye informasjon som mulig.

Skrevet

Så lenge du har regelmessige eggløsninger og menstrasjoner samt at alt ellers er ok bør det være en mulighet. Kom deg til gynekolog og sjekk antall egg som er igjen, de kan se dette på ultralyd. Pergo kan funke hvis du ikke har eggløsning, men vær obs på at det er en stor tvillingrisiko, noe som gjør et eventuelt svangerskap enda mer risky. Kvinner over 40 har vel også større abortrisiko enn ellers, men du vil få mye oppfølging.

Lykke til.

Skrevet

6 prosent sjangse hver eggløsning viss du prøver selv, (40-50 prosent fare for abort 12 første ukene)

10 prosent sjangse pr eggløsning viss du får hjelp...

lykke til håper virkelig du klarer det selv om tallene er dystre:)

begge mine oldre mødre fikk når de var 48:)

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ikke få barn. Kroppen din er ikke lenger ment for å få barn. Skulle du mot formodning bli gravid vil det mest sansyntlig ende i en abort, skulle det ikke ende i abort blir det alikevel et høyrisiko svangerskap. Barnet ditt vil få en gammel og utdatert mor. Og du vil dø før du får barnebarn. Snakk om å være egosentrisk.

Skrevet

Kjør på! Så lenge du har eggløsning og menstruasjonen intakt så er det absolutt muligheter. Og vær så snill og ikke ta innpå deg ulvene som alltid må komme med det negative her inne og som tror de har peiling på absolutt alt. Om du leser trådene nedover så er det de samme som svarer på alle tråder, uansett tema. Kjedelige folk...

Lykke til, håper det sitter fortere enn du aner.

Skrevet

Dø før du får barnebarn??? Herregud for en teit person over her. Kjør på og lykke til. Ikke bry deg om disse jentene som svarer så surt, de er fortsatt i puberteten!

Skrevet

Jeg har faktisk ikke tenkt på det, 1936, men du har helt rett i at det er akkurat de samme svarene. Ung, gammel, rik, fattig. Lykke til HI.

Skrevet

Hi hi hi og sikkert fulle av tenåringshormoner!

Skrevet

Hvorfor sier du at hun vil dø før hun får barnebarn?

Mormor var 47 da hun fikk mamma. Hun fikk gleden av barnebarn i mange år! Hun ble gravid ved naturmetoden.

Skrevet

Jeg ventet ikke med å få barn med vilje. Det var bare ingen som ville ha meg før. Og nå har vi gode jobber. Nedbetalt hus og vi ønsker oss et barn. Det kan vel ikke være så galt, hvis det går da. Tusen takk for alle støttende ord.

HI

Skrevet

Så usmakelig anonym kl halv åtte...

Ingen vet hva morgendagen bringer.

Hvorfor får du barn, forresten? Om ikke pga egoisme?

Til HI: Stå på!!

Skrevet

Som jeg skrev over, ikke la ulvene ta deg! De smyger rundt her hele døgnet og venter på byttedyr.

Håper du får det til snart. Heier på det!

Anonym 19.36

Skrevet

vet ikke om noen som fikk nr 1 som 40 åring, men vet om ei som hadde 2 fra før, fant en ny mann uten barn. De ble gravide da hun var 41/42 planlagt. Par år senere ble hun gravid med et uhell :) To firske flotte barn. en gutt og så ei jente.

Skrevet

Om det kommer flere go`historier nå så ryker troverdigheten til ulvene over.

Skrevet

Måtte le høyt når jeg så hva du skrev om ulvene som sniker rundt etter bytte. Det er jo akkurat sånn det er. Morsomt skrevet.

Skrevet

Jeg kan jo fortelle deg at jeg ble storesøster i en alder av 32 år ;)

Min pappa og hans nye kone ventet plutselig og helt uplanlagt barn, de klarte ikke ta det bort heldigvis. Hun var 43 og han 52 år.. De er ungdommelige og friske begge to, og den vesle jenta har alt hun kan ønske seg av oppmerksomhet og kjærlighet. Så lenge kroppen spiller på lag ser jeg ikkenoe problem, man er ikke gammel når man er 40 i dag!

Masse lykke til!

Skrevet

Ja, lykke til da. Jeg håper du får det som du vil, og at du får et friskt og fint barn. Nå er det jo sånn at etter fylte 38 år er sjansene store for at barn kan bli født med div. kromosomfeil/syndromer, men dette vet du sikkert alt om fra før.

Ps en venninne fikk barn som 40 åring, og en nabo fikk barn som 44 åring. Alt gikk bra i begge svangerskapene, og barna er flotte og fine. Så alt er mulig.

Skrevet

hva med å adoptere? er mange barn der ute som trenger et hjem. hadde sikkert passet bra til dere. da slipper du å gå gjennom masse stress vis du får problemer med å bli gravid å alle di risikoene som følger med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...