♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg og mannen har ei jente fra før som nå er over 2år og vi syntes det var på tide at hun får søsken snart. Jeg studerer bachelor i barnevern ogdriver på mitt andre år nå. Vi ble vel enige om å kjøre på også får det vel ordne seg med skole og slik..(?) Nå er jeg altså gravid Termin 09.09.09 faktisk!! Men kan dere snille damer her inne prøve å hjelpe meg litt med forslag jeg kan legge frem for skolen? Bør vel fortelle det der ganske tidlig da så de for satt igang det som må ordnes med tilrettelegging. I studiet mitt har vi praksis fra slutten av august i år til litt uti desember. Oppgave skriving fra januar til mai sånn grovt sett. Noen samlinger på skolen i mars en gang tror jeg.. Er det noen som kan lover og relger på dette med praksis og godkjenning? Jeg tenkte at om jeg kunne ta et par mnd praksis fra juni til august? og så hatt permisjon til januar. Og tatt resten fra januar til mars? Er tilsammen 4mnd med praksis ca. Kan jeg da ta 2mnd før jul og 2mnd etter jul? kunne jo hende jeg kunne tatt litt praksis i desember også. Men ønsker meg gjerne et par mnd hjemme rett etter fødsel med tanke på amming og slik... Noen som har efaringer, tanker, kunnskap eller kompetanse og evt meninger om dette?? Please del med meg!! Takk
flypapir Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg ble gravid mens jeg studerte til å bli sosionom (mannen gikk i samme klasse, men studerte barnevernsped.). Vi hadde samme opplegget med praksis og oppgave som du har til neste år, så jeg må jo nesten svare.. Jeg hadde termin i januar, rett før vi skulle begynne med bacheloroppgaven. Jeg valgte å ta ett helt års permisjon fra studie. Fant ut at det var best for både meg og jenta vår. Planen var da å få fullført praksisen før jeg tok permisjon slik at jeg bare hadde oppgaven igjen det siste semesteret. Dessverre fikk jeg kraftig bekkenløsning og kunne av den grunn ikke fullføre praksisen. MEN! Jeg tok halve (6 uker), så jeg fikk den godkjent (men altså ikke fullført). På denne måten kunne jeg komme tilbake som planlagt etter endt permisjon og ta igjen den manglende praksisen etter at jeg var ferdig med studiet og eksamen.. Dette gikk kjempefint og det var helt uproblematisk å komme tilbake etter endt permisjon i en ny klasse. Hvis jeg var deg ville jeg tatt ett års permisjon. Lånekassen har gode betingelser økonomisk, så du taper ikke noe på det sånn sett... Kan jeg spørre hvor du studerer?
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2009 hei igjen, takk for svar=) Vi har et tuppe på 2år fra før så vi føler oss ganske trygge, og mannen min er helt innstilt på (og faktisk gleder seg til) å være hjemme med minstemann og ha permisjon slik at jeg kan fortsette på skolen. Tok permisjon da jeg fikk snuppa vår så vil helst slippe å ta noe mer lange pauser fra skolen. Eneste jeg tenker på er at jeg vil amme babyen.. Så derfor jeg gjerne vil ha noen mnd fri.. Og fra januar som det er oppgaveskriving er det ikke så mye på skolen vi må være og i de tilfellene vi må det så kan jeg ta med minstemann.. Dette hadde liksom passet så perfekt... men ikke mulig??
flypapir Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Aha, jeg skjønner... Det du evt kan gjøre er jo å ta halve praksisen din den høsten og kanskje ta permisjon resten av praksisperioden? Da får du jo startet med ammingen slik du ønsker, så kan du ta igjen praksisen sommeren etter oppgaven (slik jeg gjorde). Sikkert lurt å ta det opp med skolen etterhvert, du er jo ikke den første som venter barn midt i skoleåret.. Vil bare si at vi hadde jenta vår hjemme også det halvåret hvor jeg skrev oppgave. Hun var da drøye året. Gikk veldig greit å gjøre begge deler samtidig, selv om oppgaveskrivingen var mest intens fra påsken og ut...
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2009 Er det slik at hvis jeg får tatt halve praksisen min før terminen så får jeg godkjent, kan ta permisjon fra 3uker før fødsel og til januar, og så følge klassen min med oppgaveskriving og slik fra januar? og så evt ta resten av praksisen fra januar i tillegg til oppgaveskriving, eller ta resten av praksisen sommeren neste år? Det hadde jo vært helt genialt! Godt å høre du skriver det ang å ha jenta hjemme og klare å skrive oppgave! Merker det selv også nå som jeg studerer at jeg er flittigere og mer motivert nå enn før jeg fikk henne.
flypapir Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Jeg vet ikke helt hvordan reglene er i forhold til dette på din skole, men der jeg gikk fikk jeg godkjent praksisen sålenge jeg deltok på minst halvparten ja. Vi gikk ut i praksis midt i september, så jeg var ute til slutten av november (ikke en dag lenger enn jeg måtte). Mye mulig at disse reglene kun gjelder dersom man er syk, men det burde da være mulig å gjøre det samme ettersom du får barn midt oppi det?! Vet ikke helt hvordan din skole legger opp opplegget rundt oppgaven, men vi hadde en del undervisning frem til påske og det hadde vært vanskelig å kombinere med resten av praksisen. For meg funket det helt supert å ta det igjen på sommeren. Fikk to ulike praksissteder, men det ser jeg i grunn bare på som en fordel... Håper det ordner seg for deg, lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå