Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 noen som har råd hvordan øke sjangsene?
Gjest -<<- Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Vent med å bli gravid til du er i slutten av tredveåra.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 nei, da får du be til noen, eller ha sex med en som har tvilliger i slekta... eller bli insiminert med flere befruktede egg....
Libido- Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 http://innhold.legesiden.no/nyheter/gynekologi/folatinntak-oker-sjansen-for-tvillinger-1/ Sjansen for eneggede tvillinger kan ikke påvirkes av alder og hormontilskudd, mens sjansen for toeggede tvillinger kan påvirkes (pga flere egg som slippes ved eggløsning). Faktorene som gir økt sjanse for tvillingfødsel sitter mest sannsynlig på x-kromosomet (altså det "kvinnelige" kromosomet som kvinner har dobbelt sett av, mens menn har bare en x pluss en y.). Moren til din venninne MÅ ha sin fars x-kromosom, og så har din venninne fått et av to x-kromosomer fra sin mor, så det er ca 50/50 sjanse for at din venninne har kromosomet. Altså; både menn og kvinne kan bære gener som gir økt sjanse for tvillingfødsel (menn kan ha alle gener kvinner har, men kvinner kan ikke ha de genene som følger mannens y-kromosom).
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Bruk pergotime.Bestille fra www.lillepille.com Men jeg hadde ikke tatt sjangsen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Nei huff, ett om gangen er mye bedre. Snakk med de som har tvillinger så endrer du nok ønskene dine. Heldigvis er dette noe man ikke kan styre, det er stort sett arvelig og aldersbetinget eller hormonelt. Mener ikke at det ikke er hyggelig med tvillinger, men det er jo dobbelt så slitsomt og stor risiko for for tidlig fødte barn med de utfordringene det fører med seg.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 har lest og pratet med mangen og hadde situasjonen vår vert anderledes hadde vi nok ønsket å ha en baby om gangen... er jo litt i tvil da:) har ingen problem med å være mamma for to babyer sammtidig,det er risikoen som bekymrer meg:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Jeg går gravid med eneggede tvillinger nå, det er et h.... Er 20 uker på vei, ser ut som jeg skal føde i går. Løper og tisser hver time, døgnet gjennom. Ryggen verker, orker ikke noe nesten. Magen er mye vond pga at alt vokser så fort. Hele tiden bekymret for at den ene skal få for lite næring. Nei ikke å anbefale i det hele tatt. Har en gutt fra før, det svangerskapet var en lek sammenlignet med dette!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 eneggede tvillinger er skummelt, stakkars deg..ttts syndrom i 10 prosent av savngerskapene.. du blir vell følgt ordentlig opp? når eg er gravid har eg tvilling størrelse, så hvet hvordan det er med stor mage:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå