Gå til innhold

Du er 35 + år, har blitt gravid PÅ prevensjon, tar du abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden så mange er mot eldre mødre, hadde du som 35+ år tatt abort, eller hadde du beholdt babyen.

Jeg hadde beholdt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig beholdt. Men jeg ville aldri planlagt å få barn så gammel, fordi det ikke passer meg.

Skrevet

kommer ann på om det er første ungen eller ikke.... hadde det vært første ungen hadde jeg vært frem og tilbake, vært redd for skader. men hadde det vært nr 2,3 eller noe, hadde jeg vært mer trygg... største faren for skader på barnet (pga alder på mor) er vel på førstegangs over 38....

Skrevet

Tatt abort, har nok med mine tre=0)

Skrevet

Anonym 16.16 kan du ikke lese PÅ prevensjon.Altså ikke planlagt

Skrevet

Var derfor jeg sa beholdt, men ville ikke planlagt. Det er jo noen som planlegger å få barn da, men det er ikke meg.

Skrevet

jeg er 32 og har en baby nr 3. Hadde jeg blitt gravid som 35åring så hadde den vært like velkommen, men kanskje vurdert sterilisering etterpå ;)

Skrevet

Jeg venter mitt første og er 24 år, så kan vel ikke direkte uttale meg hva jeg ville gjort. Men jordmora mi sa at gjennomsnittsalderen på førstegangsfødene nå er 31 år grunnet karriere etc så ser for meg at mange hadde beholdt..

Skrevet

Nei.

Skrevet

Hvis alt hadde vært ok på fostervannsprøven så hadde jeg beholdt.

Må ellers tilføye at jeg har 3 små, den første fikk jeg 4 mnd før jeg fylte 35 og den siste fikk jeg nå i juli 3 dager før jeg fylte 39. Så alderen hadde ikke vært av betydning for meg :o)

Skrevet

Var 34+ da det skjedde, blir 35 rett etter at ungen er født.

Vi beholdt, det var ikke noe annet alternativ for oss. Selv om jeg ble lettere fortvilet da testen lyste positivt gleder jeg meg nå til babyen kommer. Livet er da ikke over når en fyller 40 heller, ungen vil være voksen før jeg blir pensjonist ;)

Men nå blir det sterilisering da, kjenner ei som fikk en sånn overraskelse da hun var 42 år og mannen 52. Det risikerer vi ikke!

Skrevet

Hvis man bruker prevensjon, så vil man vel ikke ha baby, da. Det er vel helst det det kommer an på, ikke alderen. Mange jeg kjenner har fått barn etter fylte 35, alle barna er friske, sjansene for kromosomfeil er fremdeles ganske små.

Når man er 45, er sjansene for kromosomfeil 1 av 25. Altså er sjansene for et friskt barn fremdeles mye større enn et som ikke er det. Dessuten får man tidlig morkakeprøve om man ønsker det når man er såpass gammel.

Jeg ville ikke tatt abort uten å ha fått svar på morkake- eller fostervannsprøve, selvfølgelig, hvis det var det eneste jeg var redd for.

Skrevet

Gudsjelov slipper jeg å sette meg inn i den problemstillingen.

Skrevet

Hvorfor det? Fordi du er over 35 og ønsker deg barn samme hva?

Skrevet

Jeg var 37 da jeg ble gravid, på prevensjon. Var slutt med bf da jeg oppdaget at jeg var gravid, men valgte likevell å beholde babyen. Var 38 år da han ble født. Legen spurte aldri om jeg ville ta fostervannsprøve eller duotest, og jeg var ikke interessert i å ta disse testene heller. Jeg har nå verdens skjønneste gutt på 7 mnd :-)

Skrevet

Kanskje, kanskje ikke.

Skrevet

fordi jeg har to barn , og ikke skal ha fler.

derfor

Skrevet

Beholdt... beholdt om jeg var 45 og...

Skrevet

Hadde definitivt beholdt! Det må jo virkelig være meningen at barn som skapes mens mor er PÅ prevansjon skal komme til denne verden... :)

Skrevet

Jeg kommer til å forlange av min mann at han skal kappe strengen når vi er ferdig med barn, altså innen han er 30 år. Så håper jeg slipper å komme i den situasjonen, men hadde så skjedd så hadde barnet vært velkomment. Hadde nok aldri i livet ville valgt det bort.

Så må jeg få føye til at jeg ikke har noe imot godt voksne småbarnsforeldre, vi er alle forskjelliger og har ikke samme syn på når en er klar for et barn osv. Det er ikke alle det klaffer for like lett heller, så er både og.

Skrevet

Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Du kommer til å forlange at din mann kapper strengen? Hvis du ikke vil komme i den situasjonen og ha flere barn så får du vel sterilisere deg du? Du kan jo ikke bestemme over kroppen til en annen person?

Skrevet

Jeg hadde beholdt, det hadde ikke vært non katastrofe med et barn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...