Gå til innhold

Har dere et godt tips til en sydendestinasjon?


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Vi planlegger sommerferien og vurderer å dra til et sted i syden et par uker. Er det noen av dere som har et sted å anbefale? Det vi ønsker oss er deilig varme, leilighet å bo i, sandstrand i nærheten og basseng på leilighetshotellet. Det må selvfølgelig være barnevennlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi falt veldig for Kroatia når vi var det i 07, men vi var det utenfor sesong så var ikke så folksomt. Er heller ikke sandstrender der, men små steinstrand (bittesmå rullesteiner, veldig deilig å gå på!)

 

Bodde knapt på hotell, men på hos privatpersoner som leide ut, er veldig mye av det så lønner seg å sjekke det før man eventuelt bestiller hotell.

 

Har ikke reist til Hellas med barn, en alle som har vært der skryter av hvor barnevennlig der er og hvor hyggelige lokalbefolkningen er mot barnefamilier. Så det kan jo være et godt sted å dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Tenerife, Kreta eller Mallorca.

 

Bodde på Sunwing Resort Fanabe på Tenerife for 4 år siden. Fineste plassen jeg har vært, men minuset er lang flytur. Kjempe fint for barn. 100m. fra stranda, stille og rolig område med en del butikker og restauranter, ordentlige butikker faktisk. Like ved badeland med delfinshow.

 

Mallorca og Alcudia var kjempefint med små barn. Var der i mai 08. Litt kaldt da, men helt ok. Bodde på Blue Star Viva Blue. Supert. Kjempefint barnebassengområde og også 3 andre store basseng og innendørs basseng og boblebad. 5 min å gå til stranda. Kjempe tilrettelagt for barnefamilier overalt.

 

Også Sunwing Resort på Makrigialos på Kreta var helt fenomenalt. Men det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Da skal jeg overbringe forslagene til min kjære så skal vi se om vi klarer å bestemme oss:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis ikke dere allerede har bestemt dere, så kommer jeg gjerne også med et lite tips ;-)

Alcudia på Mallorca.

Vi var der i juni, reiste med Apollo fra Trondheim, bodde på Viva Alcudia Sun Village, som var et kjempebra leilighetshotell. - Fine leiligheter, flott bassengområde, lekeplass, BUFO barneklubb, hoppeslott, barnediskotek og barneshow hver kveld hvor også de aller minste var med, voksenshow etterpå ( gratis alt dette ). Vi bestilte halvpensjon, og da spiste vi frokostbuffet og middagsbuffet i restauranten. Lunch trengte vi ikke, fordi vi spiste så mye mat til frokost! Maten var utrolig god, - og variert, det var veldig mange retter å velge i. Jeg kan absolutt anbefale plassen - hvis du søker på hotellnavnet, eller hos Apollo, så kan du se bilder og lese mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...