Trilletrill Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hei igjen, Jeg er idag 11+0 og all tegn til graviditet er borte (Kvalme, ømme bryster, tretthet). Dette tror jeg ikke er normalt men vet ikke siden jeg er førstegangsgravid og ganske grønn. Tidligere har vi skrevet og delt tanker og bekymringer rundt dette med MA og nå begynner jeg å bli alvorlig redd. Skal til ultralyd imorgen. Magen har blitt større etterhvert og jeg kjenner til tider litt murringer og noe blank utflod fra tid til annet. Ingen blod, men så er heller ikke dette en garanti på at alt er som det skal. Ellers er jeg "desverre" frisk og rask. Noen andre som har mistet symptomene rundt denne tiden hvor det har gått greit allikevel?
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Heisann:) Nå har jeg ikke akkurat erfaring, er bare i uke 5pluss4 her. Men har skjønt det slik (etter det jeg har lest), at det er vanlig at plager som kvalme og tretthet og slikt slutter sånn rundt overgangen 1. og 2. trimester, og at en i 2. trimester oftest er i god form. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg. Du har jo fine symptomer du, med voksende mage, litt murringer, og ikke har du fått noen blødninger som skulle tyde på at det er noe galt på ferde. Som sagt, jeg er ingen ekspert, men for meg høres det ut som at du skal slappe av og nyte at du nå går over i en periode med bra form:) Selv er jeg faktisk ikke kvalm i det hele tatt (bank i bordet!), ikke særlig trøtt, og de eneste symptomene jeg har er to positive tester, murringer i magen fra tid til annen, og uteblitt mens. Jo, og dritvonde pupper! (noe samboeren min sliter litt med å huske på... Lykke til med ultralyden imorgen, der får du jo ekspertsvar. I mellomtiden tror jeg heller du skal nyte at du føler deg bedre, og ikke være redd:) Klem:)
Trilletrill Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2009 Hehehehe, jeg leeeer fordi jeg har slitt med akkurat det samme med min mann. Stakkars så mye kjeft han har fått. Takk for rask svar! En sterk anbefaling til deg, Vær så snill å ikke les alt du kommer over som har med SA og MA å gjøre. Du blir bare paranoid. Kan du tro jeg ikke har funnet nok positive historier om det å være gravid som negative? Helt utrolig. Klem:)
meg & to små vampyrer Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Ja, de kommer og går litt de symptomene da. Jeg er 10+2. Husker jo at kvalmen f.eks. ga seg forrrige graviditet også. Gikk bra allikevel. Men forstoppelsen f.eks slet jeg med hele svangerskapet sist. Og trøtthet også.
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Hehe, ja, han sliter litt der ja...eller, jeg sliter jo litt jeg også.. AUAUAU! Men apropos menn og symptomer, det som er litt morsomt hos oss, er at det virker som at samboeren min har flere symptomer enn meg! han er kvalm og trøtt, og med humørsvingninger (ikke vonde pupper da.., og i det hele tatt. Det er egentlig utrolig søtt, og det varmer mitt likestilte hjerte at han lever seg så inn i situasjonen min. Håper bare vi ikke ender opp som et hormonelt kriseområde, der begge spyr og griner og bare vil sove. Da kan det bli ganske slitsomt hjemme hos oss... Takk for anbefaling, jeg tror det er et veldig godt råd! Har allerede begynt å la være å klikke på linker jeg ser handler om ting som går galt. Jeg tror det beste vi kan gjøre er å tenke positivt, og prøve å slappe mest mulig av. Det meste er vel egentlig normalt.
Karri -julibaby i magen Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 At magen din blir større er jo et veldig godt tegn da! Jeg er 2. gangsgravid, 12+0 i dag og har ikke fått mage, er ikke kvalm, ikke trøtt, ikke svimmel, ingen murringer eller noe annet! Enten er dette et drømmesvangerskap eller så er det noe alvorlig feil inne i magen. Skal på UL på tirsdag for å finne det ut. Hadde masse symptomer og kastet opp til uke 9, da ga det seg på sekundet. Var bare kvalm i to uker i mitt forrige svangerskap, men hadde masse symptomer gjennom hele svangerskapet som murringer, trøtthet, var svimmel, masse masse hormoner osv. så skjønte jo at det var noe på gang der inne.
sommermamma08 Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Helt vanlig at symptomene forsvinner/blir "mindre" rundt den tiden... nivået av HcG i kroppen synker.. Derfor ikke så trøtt og kvalm lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå