Gå til innhold

hei og hopp, noen studenter i permisjon som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært i perm. fra studiene mine siden i høst. Har snakket med rådgiver og leder av staiduet mitt, så jeg har fått invilget permen på skikkelig måte. Jeg skulle ha hatt valgfag dette året, og hadde meldt meg opp siden jeg trodde jeg kom til å klare studier og barn. Men siden baby er syk, så utsatte jeg det et år. Jeg er derfor ikke meldt opp til fag dette halvåret, men var meldt opp i høst siden søknad om perm kom etter opptak av faget.

Så kommer spm: Jeg har ikke fått noen giro for betaling av semesteravgift, har sett inne på studweb siden flere ganger nå, og jeg har ikke fått giro der, og heller ikke i posten. Skal jeg ikke betale semesteravgift fordi jeg ikke er meldt opp da? Det står student i perm. på forsiden min på studweb, og alt er godkjent, rådgiver har jo meldt meg av eksamnene og slikt, men jeg trodde jeg måtte betale semesteravgift fordet, noen av de pengene går jo til samskipnaden... Vil jeg få penger av lånekassa uten å betale semesteravgift? Jeg mente man måtte betale dette før man fikk penger, men er jo litt vanskelig når man ikke har regning å betale!

Skal forøvrig ringe til skolen i morgen å høre med dem, men tenkte jeg skulle prøve her å, slik at jeg fikk litt ro i sjelen;)

Tusen takk på forhånd,

mvh

Stresset Student!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke i permisjon nå lenger, begynte igjen på studiene i høst.

Men uansett da jeg gikk ut i permisjon slapp jeg å betale semesteravgift. Gikk ut i permisjon ved studiestart og var permitert et år. Betalte ikke semesteravgift ved noen av semestrene.

Fikk alikvel fødselsstipend fra lånekassen. Det stod student i permisjon på studweben min også.

Vet ikke om det er forskjellig fra de ulike skolene. Men så lenge skolen sender rapport til lånekassen så er det likegyldig for de om du betaler semesteravgift eller ikke. De trenger bare bekreftelse fra skolen om at du er student. Jeg gikk på høgskolen på hamar. Kan nok være lurt å ringe skolen for sikkerhetsskyld.

Skrevet

hehe, jeg går på hihm avd hamar selv;) så da kan jeg puste litt lettet ut;) jeg vil da tro de har sendt meld. til lånakassen, siden det står på studweb og slikt mener jeg... får ringe i morgen uansett;) hihi, litt artig at vi går på samme skole da:)

Skrevet

hehe.. ja, det var litt artig:)

Ja, de har nok sett meld til lånekassen hvis det står på studweb. Det gjorde det hos meg, og da tok det ikke lang tid før pengene var inne på konto.

Men er nok greit å ringe, da er man på den sikre siden.

Kanskje du går førskolelærerlinja 3.året du da.. Siden du egentlig skulle ta valgfag dette semesteret. Går selv førskole 2.året(etter et år permisjon). Ble akkurat ferdig med første året før sønnen min kom

Skrevet

Nei man betaler ikke semesteravgift når man er i perm, lånekassa får info fra skolen så du får stipend anyways..

Jeg går forresten på BI, så det kunne blitt dyrt å måtte betale for et år uten å gå der;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...