Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg savner dette i butikkene!! Hvorfor i allverden har de ikke sparkebukser til salgs lengre? Har to stykker, en jeg kjøpte i england, og en jeg kjøpte på h&m. Begge er grønne. veldig fine, men jeg vil ha andre farger også..hehe.. Skjønner ikke hvorfor det er så dårlig utvalg på babytøy for tiden.. Urk!

Noen andre som savner dette? Og kanskje vet grunnen til at de ikke selger det?

Eller vet dere HVOR de selger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har kjøpt både hvit,blå og grønn på h&m med fot...har ikke tenkt over at det kanskje er dårlig utvalg.

vet ikke hvor du holder til men kanskje reflex eller name it har?

evt barnas hus?

Skrevet

Sånn heldresser da eller? Skulle kanskje nevnt at det var det jeg savnet..hehe:S

Jeg har kjøpt noen rosa, hvite og grå sparkebukser på h&m, som ser ut som strømpebukser. Jeg MÅTTE jo det, når jeg ikke fant noe annet, hehe:)

Holder til i Kr.sand. Vært og kikket på nameit, men de har heller ikke. barnas hus har jeg faktisk ikke sjekka så godt i, tenkt at det er så dyrt der..:P

men jeg får kanskje ta en titt neste gang jeg skal ut å shoppe:) takk for tips!

Skrevet

jeg har også savnet dette, men har funnet det på cubus! det var heldress m fot og vanlig m fot. ellers så har dem det på ordentlige babybutikker som refleks,miniklær ol..

Skrevet

Jeg vil faktisk helst ikke ha med fot. Da kan Junior bruke buksa lenger (gjør jo ikke noe om den er litt kort) og jeg kommer uansett til å bruke sokker på for å hindre at foten blir sittende fast i skrittet/andre benet når han sparker.

Jeg har sett de, men når du nevner det, så er det nok mest uten fot ja. Har vært innom Lindex, H&M, CUBUS, Barnas Hus og sikkert et par andre også for å titte. Ser mest med fot på pysj.

Skrevet

det som er greit m fot er at dem sparker ikke av seg sokken, men dem kan surre beina oppe i skritte på buksen,så man må ha sokker på utenfor. dem uten fot så må man ha strømpebukser under for som regel detter strømpene av da de har så små bein. det er det jeg har erfart fra mine unger iallefall.

Skrevet

Har du sjekket hos Polarn O.Pyret? De pleier jo ha sånne lure ting for barn og baby. Kanskje de har. Eller Ellos. Trodde ikke det var så vanskelig å få tak i. Fikk en av min søster kjøpt på Cubus like etter jeg ble gravid. Gul med drage på.

Skrevet

Dersom man har sokker med snor rundt ankelen, så hjelper det mot at de sparker de av seg. Strikker slike ullsokker selv ;-) Har faktisk ikke sett noen slike i butikkene. Litt rart siden det er et vanlig problem.

Skrevet

Er også tilhenger av den type babyklær. Men har faktisk ikke hatt problemer med å finne. Har kjøpt i Reflex-butikker og babyutstyrsbutikker. Exit/Name It har vel også litt utvalg av sånt, og Cubus som er nevnt her. Men kan hende utvalget varierer rundt om i landet. Jeg har hvertfall funnet det i Ålesund, som er der jeg har handlet det meste av mitt babyutstyr. Vet at det er å få på mindre steder i området også.

Jeg har jobbet i en Reflexbutikk tidligere, og syns vi solgte en del av den typen klær. Hadde det alltid inne, og var tidvis veldig utplukket Men gjerne de minste størrelsene. De typiske kundene var "eldre" mødre. De yngre gikk for mer vanlige klær.

Er du interessert i å handle på nett har du noen alternativer her: http://www.barne-mote.no/babysett.htm

http://www.barnecompagniet.no/kategori.php?kategori=9

http://www.kidsloveit.no/display.aspx?menuid=59

http://www.barnegarderoben.no/Default.asp?CatID=1173

http://www.lille-trille.com/shop/

Skrevet

Holder også til i kr sand, og hadde problemer med å finne dette til første. Men har vært på loftet hjemme og funnet mine gamle sparkebukser, skikkelig baby tøy liksom..i skikkelig retro farger! Disse skal mini pjokken bruke, til sin fars store missnøye..hehe!

Men vet om ei side her på nette som en kan få tak i slike "gammel dagse" sparkebukser, men akkurat nå husker jeg ikke navnet. Må lete litt! Er ikke sikkert du mener de samme da.

Og hetter, hvorfor i huleste lager de hetter på gensere til babyer som knapt kan løfte hodet...pent å se på ja.. utrolig upraktisk!!Måtte bare få det ut..heh

Skrevet

hetter ja, virker fryktelig upraktisk!:S

jeg hørte faktisk en grunn til at de ikke selger sparkebukser med fot i.. "Det er ikke på moten".

DET ER IKKE PÅ MOTEN?? herlighet, hvilken baby tenker på mote?

Må da være bedre for babyen å ha på seg ei deilig myk sparkebukse/sparkedress, enn ei stiv ekkel dongeribukse..hehe

nei uff og uff..

Skrevet

Jeg liker ikke sparkebukser med fot i. Bruker helst bukser uten fot til baby, særlig fordi de babyklærne de lager nå er vide og bena sitter fast i skrittet på buksene da de sparker. Hadde sparkebuksene vært like smale nå som på slutten av 70 og begynnelsen av 80 tallet så hadde det vært ok med fot i.

Skrevet

Jeg også har lurt litt på hvorfor alt er uten fot. Min første gutt sparket aldri beina opp og i den andre foten, men derimot kunne han ikke ha på sokker før han var 10 mnd eller noe, så hvis de neste blir likens må jeg hamstre grønne sparkebukser på h&m! :) Blir noen avklipte hetter da, men det får være..

Skrevet

Liker best de med fot selv, guttungen min ble alltid naken mellom buksa og sokken viss han ikke hadde sparkebukser med hel fot. Strømpebukser gikk ann under, men sokkene krøllet seg nedover, ull-longsen sklei oppover og bukser også, og så var det 3-4 cm med naken babyhud imellom

Så jeg har kjøpt sparkebukser med fot. I dag har jeg hamstret fra salg, fant litt her og der på salg, både på Kapp-ahl, Lindex og HM, så jeg har kjøpt 8 stk i forskjellig farge og str.

Likte særlig de på Kapp-ahl, for de var ikke hele dresser, men gode gammeldagse sparkebukse med knepping på skuldrene *juhu*

Skrevet

Har også et annet tips, for de som syns vanlige strømpebukser er fæle!De har noen super gode på spar kjøp (safa) som går inn neders ved ankelen, og sitter derfor bedre på!Tror de også er i ull, og det er jo bra nå i kulden!

Er veldig fornøyd med mine sparkebukser som jeg har i fra meg..:) Jeg vil ha mer av baby tøy,og mindre "voksen" klær..Som det blir nevnt over, så er det jo mykere enn stive jeans!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...