rrrampeguttmamma`n Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har en vanlig sparekonto til sønnen min. Tror den er sperret for han frem til han er 18 år. Så luer jeg på den fox og fia sparekontoen..Er det noen forskjell bortsett fra at man må sette inn en viss sum hver mnd? Er det gunstigere for barnet på noen måte å ha en sånn konto istedet for en helt vanlig en? Nå setter jeg in penger han får til jul og bursdager..
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Man må ikke sette inn en viss sum hver mnd når man har fox og pia konto? Begge ungene har den, men det har aldri vært noe must å sette inn penger der. Utover det har jeg svært lite peil på hva som er gunstig og ikke, desverre.
rrrampeguttmamma`n Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2009 Når jeg opprettet den kontoen som barnet mitt nå har så sa den bankansatte jeg snakket med at om jeg hadde mulighet til å sette inn litt penger fast hver mnd så var der lurt å opprette fox of fia konto.. det hadde jeg ikke den gangen så derfor opprettet jeg en vanlig sparekonto.. hmm det var rart..
Koala *g07* Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Vi har den fox og pia kontoen til vår sønn, setter ikke inn noe fast i mnd, men den kontoen har vel den beste sparerenta så vidt jeg vet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 hm... kanskje det er sånn da? Har aldri hørt noe om at man må det, men jeg gjør det jo... Kontoene står nå der de, ulempen er at vi kan bruke av dem. Ikke for det, svigers setter gjerne inn penger vi SKAL bruke da, og kjøpe noe til de for å sånn.. så det er jo greit
rrrampeguttmamma`n Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2009 Kanskje jeg skal opprette fox of fia konto istedet da. Det går vel greit å overføre penger fra sparekontoen han allerede har og over på den nye eller er det greit å ha to kontoer til han..?
£adybird Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Vi har barnas trygghetskonto i postbanken som sparekonto. Der tror jeg vi må få inn barnetrygden men kan bruke kontoen så mye vi vil, kanskje 12 uttak i året. Å det følger med forsikring på barnet på den kontoen. Det samme skal vi gjøre når vi får nr 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå