Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 I morgen er den STORE dagen da lillemor skal begynne i barnehage. Æ VIL IKKE DET! Lille babyen min er bare 17 mnd og burde få være hjemme fortsatt sammen med mamma!! ER mye verre å slippe henne avgårde til barnehage enn storebror som bare var 11 mnd! Storesøster var 2,5 år hun da hun begynte, men det er jo nærmere 20 år siden det da! Heldigvis skal hun (som storebror også gjorde) gå bare 50%. Skal jobbe 2 dager annenhver uke og tre dager annenhver uke. Dvs om det går iorden med arbeidsgiver da. Har ikke fått skriftlig svar på det, men muntlig antydning om at det nok går greit! Gruer til å begynne på jobb og gruer til å slippe lillemor avgårde sammen med fremmede mennesker. For henne er de jo fremmede, selv om jeg kjenner de ganske godt etter at storebror har gått 5 år i den barnehagen. Jaja, det er vel livets realiteter, de vokser så fort opp disse deilige små babyene våre... Sliter maks med å snu sovemønstret igjen etter jul. Hadde en periode i romjula hvor det dukket frem 3 hjørnetenner som var fryktelig plagsomme nattestid. Så da fikk hun jo lov å ligge sammen med mamma og pappa. Nå vil hun absolutt ikke sove noe annet sted verken på dagtid eller nattetid. Huff. Men vi må vel klare det denne gangen også, selv om hun er tusen ganger mer sta enn storebror og storesøster tilsammen!!
Fillerya Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg liker ikke å si det, men jeg tror det er alderen på oss mødre som gjør det sånn. Jeg slet også med lillevennen, hadde ikke samvittighet til å sende ham i barnehagen, han var jo så liten! Jeg hadde da ikke sånne bekymringer da de store gutta var små, alt var mer bekymringsløst da syns jeg. Heldigvis ville mormor være dagmamma fra han var ett år, og han begynnte i barnehagen da han var litt over to. Og jeg syns det var fælt.. Enda tanta mi jobber i barnehagen og kjente gutten. Og flere av de ansatte også hadde hatt storegutta og var kjente for meg. Jeg skulle ønske jeg hadde mulighet til å jobbe redusert, men har ikke sjans i havet. Heldigvis stiller mormor opp om morgenen slik at dagen får en myk start, og jeg slipper morgenstresset. Hu er en ordentlig klippe i hverdagen den mora mi :-) Men han elsker barnehagen, og det kommer nok lillemor også til å gjøre. Skal sende deg en tanke i morra tidlig jeg, det kommer til å gå bra!
Maud Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Minstesnupp her skal også begynne i barnehagen. Jeg både vil det og ikke vil det. Jeg kjenner på det samme som deg, tenker jeg. Jeg synes hun er liten og synes det er trist at hun skal være sammen med "fremmede" store deler av dagen. Ikke skal jeg jobbe redusert heller, så det blir tilnærmet full tid på henne. Mannen og jeg tenker å jobbe hjemmefra en dag eller to hver i uka, da får hun i hvert fall litt kortere dager. Samtidig som det er trist, tenker jeg at det er fint. De to andre har stortrivdes med barnehage etter kort tid og både mannen og jeg funker nok best hvis vi jobber og får andre impulser enn dem vi får hjemme. Jeg håper det går fint med både din lille jente og min enda mindre jente (hun er 13.5 mnd) i morgen!
tebekaa Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Jeg melder meg på grue-seg-til-morgendagen-innlegget ditt jeg også! I morgen har jeg første dag på jobb siden... eeh... leeenge. Var sykemeldt litt før barselpermisjonen begynte, så det er ihvertfall godt over et år. Heldigvis har jeg hele tiden hatt jevnlig kontakt med arbeidsplassen og lille-snupp har hatt jevnlig kontakt med barnehagen siden september, så det er jo ikke akkurat skummelt. Bare mest trist egentlig. Og som nevnt tror jeg det er moden alder, kombinert med at dette er absolutt siste lille baby for oss. Lille attpåskatten som alle vi store her hjemme bare forguder. Som har rukket å bli 14 måneder og 9 dager. Den største utfordringen blir nok døgnsnuingen. Synes synd på både henne og personalet i barehagen som skal takle en haug med grinete smårollinger. 14 trøtte og triste bleieunger hvor alle helst vil sitte på fanget og få trøst... Men så går det seg jo til da, og gjensynsgleden er hjertelig ved både levering og henting. Og mamma'n får et skikkelig voksenliv og penger kommer inn på konto'n... Det siste gleder jeg meg ihvertfall til, etter å ha levd noen måneder på 1 inntekt med minst like store utgifter. Lykke til alle sammen! Dette går helt sikkert bra:-)
frøydis m/ 4 Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 Lykke til alle dere som har oppstart i dag! Håper det viser seg at småtrollene trives og at mødrene etterhvert også syns det er ok. Her er det oppstart i morgen, så denne dagen skal de siste forberedelsene gjøres. Vi må blant annet en tur til byen og kjøpe vintersko til Minsten. Foreløpig har han nøyd seg med tjukke sokker og sånne "poser" utenpå, men i løpet av julen har han begynt å gå mye mer, så nå må det nok sko på. Pappaen skal ta seg av innkjøringen tirsdag og onsdag,- og jeg håper og tror at gutten vil kose seg sammen med de andre barna rimelig fort. Håper å høre fra dere andre etterhvert hvordan dagen i dag har vært. Sender over noen klemmer fordi det er ikke så enkelt å overlate skattene våre i andres varetekt.
dritgrei hei hei! Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 ååå jeg ville ikke jeg heller.... så da.... da ble det visst en ekstra fridag på lillemor. for babyen måtte jo sove inne i dag, det var jo sa kaldt, og hun måtte jo få sove til hun våknet, for vi var jo på reise i går, og jeg måtte jo bare rydde ut juletreet, og da kunne hun jo like greit bare surre rundt i pysjen og og og og bare bare bare.... he he.... begynne i mårra heller :-) for da er kanskje mamman klar til å sende henne avgårde igjen, var ikke helt klar til det i dag jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå