Sistah*G07*J09* Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 vi har en sønn som for en uke siden begynte å sove så vannvittig lenge på morgenen. Vi legger han stortsett til vanlig tid kl.18:30. bortsett fra to kvelder, en forrige søndag, å så på nyttårsaften hvor vi la han ca.kl.20. noen kvelder våkner han rundt kl.24 pga mareritt e.l., får smokk å sovner stortsett igjen 15min senere. I dag vekket vi han kl.11!!! i går stod han opp kl.10. så sover stortsett til 10-11tiden hver dag!!!!! Noen andre som har opplevd dette med en liten tass på 16mnd?? Begynner å bli redd for at han har sovesyke. på fredagen var han oppe til vanlig tid (06:45) for engangsskyld, å da la jeg han for første luren hans som vanlig kl.09:30, da sov han 4timer!! stod opp igjen kl.13:30, å så var han trøtt og ville sove igjen kl.15 så da sov han en time til, å så la vi han igjen kl.18:30 å da sov han til kl.10 dagen etter!
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Oi, det var voldsomt. Jeg har aldri opplevd noe sånt med mine gutter, kan du si... ;-) Vil tippe han har en periode der han vokser mye og trenger å hvile endel.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Det var jo mye søvn. Etter bare noen dager tror jeg ikke det er noe grunnlag for å anta at han har sovesyke, men han holder kanskje på å bli syk. Hvordan er han når han er våken? Helt vanlig, eller daff?
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Sånn har min tass på 16 mnd vært bestandig. Sover å sover. Vi har måtte vekke han i 11-tiden vi også noen ganger. Når han kan, sover han til 9-9.30. Legger seg 19.00 Kan fint legge han igjen i 11-12 tiden, og da kan han sove sov din, oppmot 4 timer...
Sistah*G07*J09* Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2009 han er helt i normal form når han er våken. ble syk ca. 19.des, var forkjøla og hadde øyekatarr. Men var hos legen den 22.des, å fikk øyedråper og ble fin igjen etter bare noen dager. nå er han bare endel snørrete, men ikke feber eller hoste. Han er aktiv, i godt humør og spiser godt. Så aner ikke hva dette kan være. litt uvant å stå opp før ungen liksom.....
Sistah*G07*J09* Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2009 snørrete har han jo så å si vært hele høsten, helt siden han begynte å barnehagen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Barn trenger mer søbn og hvile i vokse perioder, så kanskje det er noe slik på gang. Tror ikke dere skal være egnstelige for sovesyken enda, men fortsetter det veldig lenge ville jeg tatt det opp med lege eller helsestasjon =)
anesam Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Sånn var min gutt i en periode også, tipper han var på den alderen! Det gikk ganske fort over, så bare nyt det så lenge det varer. Han vokser vel og er mer aktiv nå og trenger litt mer søvn nå en periode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå