FrøkenJ Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Er så redd for å understimulere babyen...også redd for å overstimulere henne slik at hun blir stressa. Noen råd eller tips?
mamarama og lille banan Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 vi snakker mye tull, synger, lager grimaser som han prøver å herme etter. nå rekker han masse tunge uoppfordret, og ser skikkelig snål ut vi tar han med bort til juletreet, julestjerna i vinduet, speilet, det synes han er spennende å se på. og så har vi en uro vi plasserer over vippestolen. den ser han på, og har begynt å denge løs på bevisst så har vi en babygym, men den er ikke så mye brukt ennå. stellebordet er populært, og der trener vi litt armer og bein og snakker i vei har også treningsmatte der vi legger ham litt på magen, men det er ikke så populært bare pass på å ta h*n bort så fort h*n viser tegn til å være sliten
Frøken Freken Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Jenta mi er snart 4 måneder, husker knapt tiden da hun var 2 måneder. Hadde babygym da, og hun likte veldig godt å ligge å se på dingeldangelet. Ellers hadde jeg henne en del liggende på fanget - jeg satt med bena på bordet slik at hodet hennes kom litt opp, og så sang jeg feks lille petter edderkopp med håndbevegelser, ol. Snuppelure sov veldig mye på den tiden, så det ble ikke lange lekeøktene. Tror ikke de behøver så mye lekestimulans, de å se på fjeset til mor og far og å bli sunget for er kanskje det mest sentrale. Tror bare en må prøve seg litt fram:) Jeg vil forresten anbefale nettbutikken til unicef - der har jeg både kjøpt en pipesjiraff og en pekebok. Dette er leker hun har hatt stor glede av de siste ukene.
Frøken Freken Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Når det gjelder overstimulans tror jeg forresten det er lurt å ikke la barnet sitte vendt mot fjernsynet.
FrøkenJ Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2009 okey. Tusen takk for svar og gode råd. Har vippestol,men enda ikke prøvd denne. Trodde hun var for liten. Så kjekt da.da skal jeg prøve den imorgen :-) Men hvor har du kjøpt uro? Har veldig lyst å ha det over kurven vi har til henne på stuen. Har også babygym,men tror ikke du sjønner så mye av den enda:-) Hun liker faktisk å ligge på magen,så det er jo bra!. Takk igjen.
husmus &2 Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har stresset litt med det samme. Synes dagen bare forsvinner i intet og det er så vidt vi rekker å gi tran før det er natt igjen! Akkurat nå sitter han og snakker med bestemor og er veldig opptatt. Vi prøver å ligge litt i babygymmen hver dag, men han synes ikke det er så morsomt. Spesielt ikke når han må ligge på magen, det er veldig upopulært. Vi prøver å kose og leke litt på stellebordet også, spesielt så prøver jeg å massere bena og armene hans litt, så han får litt stimulans på den måten. Ellers så blir det mye tullesynging og tulleprating både når han ligger i armene mine eller sitter i vippestolen. Vi har begynt å bruke vippestolen litt mer aktivt nå og han elsker å sitte og se på uroen sin som henger i vinduet over sofaen. Den er kjempesøt kjøpt på Sprell. Ellers så har vi såvidt oppdaget hendene sine så det skal bli morsomt å følge med på det fremover. Som sagt, føler vi gjør lite, men er som deg. Redd for å overstimulere såvel som understimulere. Alt vi skal bekymre oss over. Jeg har av den grunn gått til innkjøp av rynkekrem i dag.
mamarama og lille banan Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 hei! vi fikk uro i gave fra guttens bestemor. den ble kjøpt på sverresborg folkemuseum i Trondheim, så er vel ikke så greit å få tak i om du ikke bor i nærheten av Trondheim. den er kjempefin og i tre med spreke farger. hvis du har svart på undersøkelsene i Liberoklubben kan du få løst inn 500 poeng i en uro. Har denne også, i tre med fine farger fant noen søte uroer her også: http://www.kidsparadise.no/index.php?cPath=_21&filter_id=18
Madamina Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Nei, det skal ikke mye til før de blir overstimulert heller. Vi prater og ser på hverandre. Tuller og koser med kroppen hans når det skiftes bleie. Synger små sanger og lager tullelyder. Legger han på magen så han kan se på noe foran seg. Har en kjempefin musikkuro fra Tiny Love som han pludrer til. Bærer han litt i sjal så kan han se rundt omkring mens jeg steller i huset. Og så liker han å sitte i vippestol. Har også begynt å trene hendene hans med ulike rangler og tøydyr. Det liker han. Men dette ved 2.5mnd.
lille sprelle Skrevet 5. januar 2009 #9 Skrevet 5. januar 2009 ved to mnd: ditt ansikt er det mest spennende på jord! gå rundt og titte med baby på armen speil smil sang la babyen få finne ut seg selv! (ligge i fred litt innimellom også i våken tilstand om den vil)
sena Skrevet 5. januar 2009 #10 Skrevet 5. januar 2009 hei hei. her sitter han i vippestolen sin og leker litt i baby gym. han har akkurat begynt å ta på ting som han ser, så det er morro. han er 11 uker, og har forandret seg mye den siste uken. snakker mye med ham og synger. han vil følge med på alt nå. men jeg lurte på hvordan dere ser at ungen er overstimulert??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå