Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på pillen for en god uke siden. i følge "pille syklusen" skulle jeg ha EL 3 - 4 januar. Men så kom mensen 1 Januar og jeg tror at EL skal komme 12- 15 januar.

Jeg har tatt EL test siden 30des og nå viste det to streker. en sterk og en svak. er billigtest jeg har. Kan jeg ha EL i dag månn tro, fordi om jeg nettopp er ferdig me mensen (i går). ??? noen som vet eller har erfaring med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at en billig EL-test skal være positiv må strekene være like sterke, eller teststreken sterkere enn kontrollstreken. Så det tyder nok ikke på at du har EL nå.

Ikke for å ta fra deg motet, men det er kanskje i overkant optimistisk og tro at man går rett inn i normal syklus etter p-pille slutt. Man må stort sett regne minst et par uker før kroppen er normalt gjenge uten tilførte hormoner. Det kan selvsagt skje at man får en EL umiddelbart etter slutt, men så ofte tror jeg ikke det skjer.

Så jeg tror nok du heller kan gå utifra at du har EL i dagene rundt 12-15 januar ja. Men helt sikkert er det ikke.

Den mensen du fikk var nok en pille-blødning og ikke en vanlig mens.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...