lego Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jeg drømmer så sinnsykt mye om natten nå, så jeg får rett og slett ikke sovet nok, og er fortsatt dødstrøtt når jeg våkner. Drømmer ofte mye rart i perioder når jeg ikke er gravid også, men nå de siste ukene har det vært ILLE. Vet jeg er innom ihvertfall 3-4 forskjellige drømmer hver natt... Våkner lett når jeg drømmer og får ikke sove igjen... *slitsomt* Flere som har det sann eller? Vet jeg drømte en del når jeg ikke med mini også, men denne gangen er det mye værre synes jeg....
wirre;o) Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Jeg hadde mye drømmer i det forrige svangerskapet- type mareritt. Hittil har jeg ikke opplevd det med denne lille spiren. Men nå er jeg ikke lenger enn 16 uker på vei heller.
lego Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2009 Har ikke så mye mareritt, men det hender.... Men jeg drømmer så mye rart! Og det begynner å bli skikkelig slitsomt! Er 27 uker nå, så jeg håper ikke det fortsetter resten av svangerskapet... :s
megh Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 jeg er i uke 25, og har drømt ganske mye ganske lenge. Noen er ekkle, noen rare, og noen er bare helt vanlige drømmer. Jeg pleier ofte å drømme når jeg ikke er gravid også da, men det er veldig mye nå. Det er litt slitsomt. Jeg sliter egentlig litt med at jeg våkner så mye i tilegg også jeg..
lillebøllaspringmadrass Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Jeg har alltid drømt masse og hatt en del mareritt. Sånn har jeg alltid vært. Er bedre nå enn som liten hvor det var et stort problem for meg. Men når jeg er gravid blir det mye verre. Tror det er vanlig å ha en del drømmer som gravid. Jeg har mareritt hvertfall 3 ganger i uka . Type at noen kommer inn i huset vårt og tvinger meg til å drepe barna mine eller at de dreper de foran meg.. At noen kjører oss ned når jeg triller vogna, at noen banker meg og voldtar meg mens jeg er gravid.. Sånne helt morbide og forferdelige mareritt som skremmer livet av meg, inntill jeg skjønner at det ikke er virkelig. Men drømme gjør jeg hver natt. Tror ikke jeg har hatt en natt så lenge jeg har levd uten å kunne huske drømmene mine når jeg våkna... Synes du det er plagsomt å drømme vanlige drømmer??
lego Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2009 Nå synes jeg det er plagsomt uansett hva jeg drømmer, fordi jeg våkner så lett og ikke får sove igjen. Har hatt noen mareritt også, hvor jeg bla fødte ungen på stuegulvet mens jeg stod opppreist, mistet stedattera mi på en buss i spania, sambo dør osv.... Når jeg drømmer når jeg ikke er gravid så er det sjeldent mareritt, bare helt merkelige drømmer, blir bare morsomt å fortelle om de neste dag liksom. Og det er bare i perioder jeg faktisk husker hva jeg drømmer. Synes bare det er veldig plagsomt med så mye drømmer om dagen fordi jeg aldri føler meg uthvilt...
lillebøllaspringmadrass Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Ja, om du våkner og ikke får sove igjen kan jeg skjønne at du plages med det! Har du prøvd meditasjon for å få sove igjen?? Off, kjenner til sånne mareritt.. er ikke noe morsomt. Jeg er uggen og gretten i mange timer etter et marertitt. Jeg får lettere mareritt om det er varmt i rommet. (ikke spør meg om hvorfor det er sånn men..) Har du prøvd å ha kaldt soverom??
lego Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2009 Det er relativt kaldt på rommet vårt, klarer ikke å sove når det er varmt på rommet..... Har ikke prøvd meditasjon, for jeg har som regel ikke noe problem med å sove i det hele tatt... Men alle tips taes i mot med takk, og skal prøves ut.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 ja, jeg bruker det når jeg ikke får sove. Ser for meg et fredlig bilde langt der framme også går jeg sakte mot det. Når jeg er der så sover jeg:P
lillebøllaspringmadrass Skrevet 4. januar 2009 #11 Skrevet 4. januar 2009 Ja, gjør det! Det kan ta litt tid å få det til, så ikke gi opp om det ikke går på første forsøk! God natt!
Line3 Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har det akkurat som deg. Drømmer utrolig masse rart. Drømmer en del fra før, men nå er det ekstremt. Kanskje fordi vi ikke sover fullt så godt lenger som det vi gjorde? Er jo i søvnen som ikke er så dyp at vi drømmer. Hele familien her underholdes av mine nattlige opplevelser. Ikke så mye marerittsfølelse, men nokså ekstreme likevel. I natt fant jeg min sønn på 17 år langs veikanten med en kompis. Der hadde de det gøy med å kaste personer over veien, helst så de spratt i bakken like foran en bil og videre ut i grøfta. Da lo de godt. Våknet av at jeg filleristet dem etter håret begge to. Er da i såpass følelsesmessig opprør (selv om det jo bare var en drøm) at jeg blir helt våken av det. Irriterende! Og som du sier, er det jo aldri bare en drøm, men som regel en jeg husker best dagen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå