Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Har to nydelige jenter med min eks. Har to barn med min sambo, og min eks. har to barn med sin sambo. Barna fikk julekort til jul fra faren....med bilde av søsknene sine. Er ikke det litt merkelig? Når vi sender ut julekort sender vi jo av alle barna. Tror familien min hadde syntes det var litt rart med bilde av kun to av barna mine...
Kreoline Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Det kan jo hende at din eksmann har to ulike julekort å sende ut. Det er ikke sikkert at det er interessant for hennes familie å ha bilder av dine barn enda så utrolig det høres ut.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Har kun et julekort han sender ut. Her i huset sender vi av alle 4 barna. Sambo ser på "mine" barn som endel av familen, så er uaktuelt å sende av kun de to vi har sammen. Utrolig glad for de holdningen til han...og resten av hans familie.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #4 Skrevet 5. januar 2009 ...ja, guuuuuuud så merkelig.... Slutt å bry nesa di om sånne bagateller.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #5 Skrevet 5. januar 2009 det synes jeg er veldig rart ja, spesielt overfor de 4 søskene som de tross alt er for et merkelig svar fra hun som sier at de kanskje har flere julekort å sende ut...... for hennes familie ikke vil ha bilder av dine barn haha.. herregud det er jo hans barn også, Alle 4! det er mange snåle folk på BIM
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #6 Skrevet 5. januar 2009 HI her. Tror ikke barna synes det er en bagatell da heller. De vil jo gjerne være med. Og jeg synes "voksne" folk her inne, burde klare å svare på en skikkelig måte uansett. Eller rett og slett la være å svare.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2009 #7 Skrevet 5. januar 2009 Jeg gjorde det samme i år. Har en samboer med to barn, og vi har en felles. Jeg lagde julekort med bare fellesen. Han er bare noen måneder gammel, og familien min står ikke noe nære barna til sambo, så jeg sendte ut julekort kun til min familie. Skulle gjerne ha sendt ut til sambo sin familie også, men sambo syntes ikke det ble riktig. Så jeg droppet det. Noen dager senere, var vi hos foreldra hans, og da henger det jammen meg et julekort av hans tidligere barn, som moren til barna hadde sendt de. Da kjente jeg at jeg ble irritert. For DA er det liksom ok å ikke ha med alle. Blir litt sånn ofte... Atpåtil kommer en av ungene hans å sier på en spydig måte "bestemor og bestefar har julekort av oss, og ikke xx så", da kjenner jeg at jeg ikke alltid klarer tenke like voksent, selv om jeg svarer blidt. Dette med julekort er en typisk "mødreting", derfor tror jeg mange kun tar med fellesbarna, for de vet at moren på andre siden ordner for de andre ungene.
*-* Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Men.. det er vel ikke så rart at moren til stebarna dine bare sendte ut kort med de to barna sine på hvis hun ikke har flere barn? Jeg antar at du ikke mener at hun skulle lånt din baby for å få med alle tre søskene på bilde hun sendte ut? Det man diskuterer er vel om man skal ta med alle barna i en familie eller bare noen. Stebarna dine tilhører barna i din familie på samme måte som fellesbarnet deres, derfor ville man vel kanskje tenke at det er snålt å ikke ta dem med på julekort. Jeg skjønner at kan være litt irriterende å se at din manns eks har sendt julekort til din svigermor med barna fra deres familie, men i dette tilfelle har har du jo bare deg selv å takke. Hadde du laget et julekort med alle tre barnebarna til bestemor så hadde hun sikkert mye heller villet henge opp det kortet. Og mannen din kunne også sagt til sin eks at han ønsket å sende kort til sin egen familie selv. Ellers skjønner jeg forsåvidt følelsen. Stebarna mine er blitt ganske store og vi har ikke sendt ut julekort med dem på et par år. Når vi nå får en liten fellesbaby har jeg jo lyst til å sende ut kort med bilde av babyen neste jul. Og syns vel kanskje selv også at det hadde vært hyggelig å sendt et der bare den lille babyen var i fokus i stedet å lage et bilde sammen med to "tenåringsmødre", hehe. Men føler vel ikke at jeg kan gjøre det hvis det betyr at mine stebarn og evt annen familie da tenker at vi utelater noen av barna. Dessuten kan det også være gøy for min side å se hele min familie og søskene til barnet mitt. Hvis vi ikke finner noe bilde som blir passe søtt av alle tre, siden stebarna er så store, så kan det hende vi tar et bilde av hele familien, for å vise at familien har vokst liksom. Det er også ok, så de på min side som ikke kjenner stebarna så godt skjønner hvem kortet er fra:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 jeg hadde tatt bilde av eget å stebarn på samme kort. det kommer jeg til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Vi sender julekort av alle barna våre, både mine, dine og våre.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 Jeg sendte ut julekort bare av vår felles baby (3 mnd.) Hans to barn fra tidligere er ganske store (13 og16) de er her bare annenhver helg,( den eldste er ikke det en gang) Min slekt og mine venner har verken sett eller hilst på hans særkullsbarn ,så det ville vært rart å skulle sende ut julebilder av de tre sammen, derfor tok jeg bare bilde av babyen og skrev hilsen fra Martin. . det sendte jeg ut til min samboers familie også. Min samboers x ,sender julekort til min samboers familie med deres to barn og hennes nye barn på, ser ikke at det skal være noe problem i dette. Hadde hans to barn bodd her ville jeg nok hatt de med på kortet også. Begriper ikke at slike ting er noe å henge seg opp i, det har jo blitt sendt ut julekort av hans barn i 13 og 16 år allerede så jeg tror verken svigers eller noen andre reagerer på at de får kort fra hans x med barna på og kort fra oss med det nye barnebarnet på.. mener nå jeg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå