englemamma77 Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 synes lillegutt har blitt så rolig den siste tiden..bevegelsene er på en måte svakere nå enn tidligere også! blir litt bekymret for at noe er galt..synes jeg får høre så mye forskjellig i forhold til hvor mye bevegelser man skal kjenne i løpet av en dag..legen min sa at jeg skal kjenne mye liv,og at det ikke skal gå mange timer mellom hver gang..andre mener bare man skal kunne kjenne liv en gang i løpet av dagen! er så redd for at ikke alt skal være bra nå i innspurten..er i min 36.uke,,noen med liknende erfaringer eller beroligende ord?
mammaen til 2+1 Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Hei, har hatt det akkuratt likt deg.. Men tydeligvis har jeg bare en rolig baby, for han har det kjempefint inni der. Han sparker veldig litte.. men dytter og "romsterer". Noen dager er det masse.. mens andre dager er det lite. Det jeg også har reagert på er at han ikke er så lett å vekke.. tar evigheter... men har vært på et par UL og lillegutt har det helt fint inni der.. =) Så da regner jeg med at alt er OK..
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Hei, er i nsamme situasjon her. Vært kjempe urolig pga lite liv. Kjenner ikke spark kun bevegelser. Var til ultralyd pga litt fotservann som gikk. Da hadde gutten snudd seg og proppet igjen hullet med hodet. Kjenner litt mere bevegelse etter dette, men ikke spark. Så MASSE bevegelser og spark på UL som jeg overhodet ikke kjente. Legen var veldig fornøyd. Morkaka ligger foran på magen denne gangen:-) Har 3 fra før og har aldri hatt det så rolig i magen med de. Alt er nok bra med din lille. Begynner jo også å få dårlig plass. Lykke til vidre og prøv å kose deg den siste tiden :-))
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Ja, her er det også betydelig mye roligere enn det har vært tidligere. Det er nok ganske normalt ettersom plassen blir mindre å boltre seg på inni magen også. Leste at jo nærmere fødsel en kommer jo roligere blir ofte babyen. Når den har lagt seg med hodet ned så blir den ofte liggende i samme posisjon frem til fødselen, og beveger kun armer og bein... Når det er sagt så SKAL du kjenne tegn fra babyen din minst hvert 20. minutt fordet.... merker du så lite bevegelse at du blir alvorlig bekymret skal du ikke nøle med å kontakte føden der du bor!
Underveis --> Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Hvert 20. minutt? Junior her boltrer seg veldig om dagen, og jeg er bare i min 30. uke, så her er det godt med plass ennå. Alikevel kjenner jeg ham sjeldnere enn hvert 20. minutt, så det tror jeg nok må være individuelt. Han sover gjerne et par timer i slengen før han turner rundt igjen, med varierende styrke. Mistenker også at han sover store deler av natten og våkner ikke før jeg står opp (og kan vi håpe på at dette fortsetter på utsiden av magen? *hehe*).
Hakkamella Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Her virker det som at mini blir påvirket både av meg og andre ting. I dag er jeg litt sånn delvis i koma føler jeg, så i dag er hun rolig. I natt var det full fest. Hun virker som hun kan sove i timesvis, og enkelte dager kan panikken slå til fordi hun er så rolig. Andre dager må jeg bare be henne roe ned litt så jeg får puste. Men jeg får ikke komme til sjekk på føden- hvilket jeg synes er utrolig. De sier bare at så lenge jeg kjenner liv i løpet av dagen så er det ok. Og så lenge jeg kjenner enten hikke, romstering, spark eller vifting med hendene så prøver jeg å forholde meg rolig. Men kontakt jordmor eller lege om du er virkelig engstelig!
englemamma77 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2009 godt å høre at det er flere som har det på samme måten! synes jeg oftere hører om de som har så aktive babyer at de får vondt i ribben og div pga harde spark/slag...slik har jeg aldri hatt det,men så har jeg også foranliggende morkake og det kan vel ha noe med dette å gjøre..?!synes hver 20 minutt hørtes veldig ofte ut-her kan det gå timer mellom hver gang jeg kjenner noe..synes det er rart at du ikke får komme inn på sjekk Hakkamella...trodde føden tok slike ting på alvor,og at man alltid ble tatt inn til sjekk dersom man var urolig eller merket forandringer..?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå