Gå til innhold

Snart alenemor- mange spørsmål...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har "endelig" tatt valget om å gå fra sambo, skal ikke ta hele storryen her, men det har gått dårlig med oss alt for lenge, tror vi skal greie å være gode venner og få til et godt samarbeid ift sønnen vår på fire år. Men jeg må innrømme at det dukker opp mange tanker og spørsmål, håper noen kanskje kan hjelpe meg litt her.

Vi kjøpte leilighet sammen for 3 år siden, pusset opp en del og den har steget litt i verdi, men med dagens boligmarked er det jo heller en dum tid å selge på. Ingen av oss har noen å bo hos, og vi har heller ikke råd til å leie noe annet så vi blir nødt til å bo sammen en stund fremover. Noen som har erfaringer ift en sånn situasjon å dele med meg? Noen tips som er lure å ta med seg? Vil det feks være lurt å begynne "delingen" av barnet nå slik at vi prøver å leve litt separat men bytte på å være hjemme om kveldene/ helger mens den andre drar ut eller skal vi fortsette "skuespillet" for barnet til vi flytter hver for oss?

Kan jeg som alenemor få boliglån? Har inntekt på ca 330000 + kveld/ natt tillegg, har kun lånekassen i lån som jeg betaler 1800 på hver mnd. Hvor mye kan jeg evt få i lån? Bor i oslo og her er det ikke akkurat billig heller, bor ikke i det dyreste området nå, men er forberedt på flytte til en annen plass av byen hvor ting er billigere. Håper jo på å få kanskje 100-200000 i utbytte fra leiligheten, det hadde jo hjulpet litt kanskje.

Vet jeg har flere ting jeg lurer på, men kommer ikke på mer i farten. Tusen takk på forhånd hvis noen orker å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er i samme situasjo,men leide meg en leilighet som jeg skal bo i en stund fø jeg eventuelt kjøper meg noe... det ble dyrt en stund med både lån og leie men vi fikk heldigvis solgt leiligheten for en stund siden. det her er en tragisk situasjon synes jeg spesielt for at jeg ikke fant ut hvor drittsekk hn var før jeg ble gravid, men sånn er det bare desverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...