Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Er det noe man kan gjøre for å trene seg opp sosialt. Jeg sliter veldig med å få eller beholde venner. Jeg synes selv at jeg er ganske slitsom og masete, men jeg klarer liksom ikke å bli flinkere. Jeg er veldig usikker og det kommer nok frem. Er veldig lei meg fordi jeg har lyst å være grei og hyggelig etc. Noen tips til å trene seg sosialt?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Uff, dette lurer jeg også på. Men har funnet ut at det er veldig vanskelig og forandre personlighet.. Men prøver hele tiden. Men jeg føler liksom at hver gang jeg synst at jeg har vært veldig flink skjer det noe som tilsier at jeg ikke har vært det ideheletatt..
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Hvorfor har du lyst å forandre personlighet da anonym 11.41? Det er jo mannge jeg kjenner som har blitt mer hyggelig med åra etc men sånn stort sett havner man i samme spor. Men selvinsikt er garantert første skritt!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Huff så dumt da. Prøv å lær dere og lytte samt å være interessert i samtalepartneren, stille oppfølgingsspørsmål etc uten å være FOR pågående. Så gjelder det å invitere til hyggelige ting og vise initiativ, feks juleverksted med barna, venninnekveld med noe god mat, gå på kino, ut og ta en kaffe etc Mye man kan finne på. Lykke til hvertfall, venner er en berikelse så håper dere finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Jeg tror kanskje at de som fremstår som lite sosialt flinke ofte er veldig usikre på seg selv derfor snakker de fort og glemmer å lytte. Selv om de egentlig er interessert. Det å bestemme seg for å være flinkere til å lytte og være interessert er nok et godt tips.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Mitt tips er å ha et avslappede forhold til det å få venner først og fremst. Når du møter noen d kommer i prat med husk å vær positiv. Fortell mindre om deg selv og spør mye (ikke ja nei spørsmål). Eks deg "å sier du det, så spennende. Men hvorfor flyttet dere hit da?" så blir svaret langt og du lytter godt og spør oppfølgningsspørsmål. Når du får et spørsmål svarer du med korte og gode svar. Husk at du trenger ikke å fortelle alt. Smil og fortell de positive tingene. Som skrevet over kan du jo invitere til ting, men hvis du annser deg som litt masete bør du kanskje finne på ting som er rolige og lite masete i seg selv. Et juleverksted med masse unger og voksenmas i tillegg kan bli slitsomt. Husk at alle er ikke så vellykkede som de ser ut til å være. Tror du er mer sosialt flink enn du selv innser. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Hovedproblemet er kanskje at du ikke liker deg selv? Jobb med å anerkjenne deg selv, så kommer resten siden. Deretter kommer jo selvsagt det fine trekket å møte blikk, stille spørsmål om andre (ikke maskinelt, men fordi du er oppriktig interessert). Være høflig og takke etc.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Du må ikke være så usikker at du prøver å gjemme bort hvem du er. Jeg tør vedde for at du der helt ok som du er, men analyserer ting alt for mye i etterkant av et møte også lar du være å ta kontakt? Eller tror at et "jeg har ikke tid nå" betyr at de ikke liker deg? Et "triks" for å fån folk til å like deg er å snakke om dem selv. Så lenge de ikke er egosentriske selv kommer det til å gå glatt:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #9 Skrevet 4. januar 2009 Mange fine svar her! Det har nok mye å gjøre med dårlig selvtillit og som noen sier over her at man analyserer alt for mye i ettertid! Lytt og vær interessert !
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #10 Skrevet 4. januar 2009 Kjempe stolt av deg HI som tar tak i problemet. Lykke til! Husk at du er god nok akkurat som du er:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå