Slalotte Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Vet ikke helt hva du mener.. Men sønnen min er viktigst, men jeg har behov for å sette meg selv først noen ganger også..
Lukkelukken og bebibror Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Jeg skjønner ikke heeelt på hvilken måte du mener... Vi har jo alle våre behov, og de fysiologiske behovene må vi jo oppfylle før vi i det hele tatt kan tenke på noen andre. Mat, søvn, drikke, osv. Men, hvis det hadde stått på liv og død, så ville jeg selvfølgelig latt sønnen min leve fremfor meg. Litt dårlig eksempel, men
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Jeg hadde helt klart ofret livet mitt om det stod mellom meg eller han og jeg trodde aldri at jeg kunne elske et menneske like høyt som jeg elsker sønnen min. Men livet mitt består av mere enn å bare være mamma . Jeg har behov for å gjøre andre ting alene eller sammen med mannen min,vennene mine osv uten å ha med sønnen min . Og jeg skal ærlig innrømme at jeg syns det er deilig når han legger seg for kvelden og jeg får litt alenetid.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Det er som i et fly, hvor oksygenmaskene kommer ned. Da skal du ta på deg selv før du hjelper barnet. Ellers er du ikke til noen hjelp. Sånn er det ellers i livet, også; en må ta vare på seg selv, og ikke glemme seg selv og alltid sette andres behov foran sine egne. Dette har med at først da kan en gjøre noe for andre, når en selv har det en trenger.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 sønnen min går fremfor alt, men noen ganger må jeg ha litt tid uten gubbe, unge og hus... handler om å ha en balansegang mellom alt sammen;) Men hvis jeg har hatt planer om alenetid, og det kræsjer pga sykt barn, syk gubbe e.l. blir jeg heller ikke sint:) tar ansvar for min situsjaon som mor, men unner meg selv litt tid alene eller med venner uten å ha med baby hvis jeg trenger det og kan ta det:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 For å kunne gjøre det beste for barnet er det viktig å sørge for at en selv er "i god stand". En er ikke mye til hjelp for barnet om en ikke spiser eller drikker selv, ikke sant? Men det er jo "basics". Søvn, også en grei ting å ha for å kunne fungere i hverdagen. Men også slike behov som å kunne ha sosial omgang og kunne konsentrere seg om noe annet en liten stund. Om en liker å drikke alkohol i en slik setting, så gjør man det. Et barn vil alltid ha det bedre med foreldre som tar vare på seg selv også. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå