Gå til innhold

Burde jeg spørre om en ekstra sjekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen 29.12 da hadde symfyse målet sunket,og han ble bekymret,og sendte meg til føden for en sjekk, (var 35uker på vei)

På føden vra alt bare bra,og de trodde det hadde sunket pga babyen hadde sunket... Legen sa at om jeg ville ha ny kontroll før neste (som er 13.01) er det bare å ta kontakt. Burde jeg det? eller er alt bare normalt?ble litt stressa når han sa jeg måtte på føden,så fikk liksom ikke konsa om hva han sa...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden alt var bra når du var på føden til kontroll, stemmer nok det. Er du likevel urolig, kan du ringe fastlegen/jordmor som har fulgt deg opp i svangerskapet i morgen, og snakke med henne(han).

Ang disse målingene så hender det at det varierer ift til om det er jordmor eller legen som gjør det også, og at det dermed blir "hakkete" kurve som følge av det. Det ble det hos meg i forrige svangerskap, hver gang jeg var hos legen lå jeg under kurven. Nå har jeg gått hver gang til jordmor, og følger min kurve (så nær som sist, da den gjorde et hopp..hmm..hun sa da at leiet spiller inn på sf målet også)

Skrevet

oki,takk for svar:) alt med babyen var bra,vekt og alt,så da tar jeg det bare med ro:)

Skrevet

Har hatt flere episoder med fastlegen min hvor det han bidro til var uro og stress fordi han åpenbart ikke visste helt hva som foregikk med meg. Han er ikke like "flink" med svangerskap som en jordmor. Jeg fikk for eksempel kjempeangst da han påstod jeg hadde en altfor lav blodprosent. Jordmor tok de samme verdene med knusende ro og kunne fortelle at det var normalt å se en nedgang mellom uke 20 og 30. Han er ikke like flink til å måle riktig symfysemål, og kurven min ser derfor mer hakkete ut. Jordmor har til og med kommentert at hun ikke var enig med hans funn ved et par anledninger. Det kan ikke forventes at en allmennlege kan like mye om svangerskap som en som ser gravide damer hver eneste dag! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...