Gå til innhold

Jeg blir sprø av denne natt tissingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt var jeg oppe 4 ganger for å tisse. Etter siste gang var det ikke mulig og sovne igjen og ble bare liggende å vri meg stup trøtt. Har i tillegg bekkenløsning så det er vondt å komme seg inn og ut av senga og må humpe på krykker. Er sååååååååå klar for å føde. Er 35+4 så for babyens skyld er jeg jo glad jeg må vente litt til da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på akkurat samme måte, her er jeg oppe ca 7 ganger om natten, og vanskelig å komme seg opp som du sier, det knekker i bekken og gjør så vondt.. jeg er snart 38 uker og har hatt risikosv.skap og ligget siden uke 19 så kroppen min er passe ødelagt og med masse betente muksel knuter også, fytti.

Men vi får bare holde ut, gevinsten er stor når den kommer .o))

Skrevet

4 ganger bare??

Her er det fra 6-11 ganger.. hver eneste natt.

Men så er jeg bra hoven i bein og hender og det legen sa i alle fall er at nyrene er mer aktive om natten og at man da skiller ut vannet som samler seg i løpet av dagen. Så noe positivt er det med denne dogåinga..

Dessuten.. den forbereder deg til nattevåk etter hva jeg har erfart..

Skrevet

Prøv ¨å sove på venstre side. Det er ikke noe kjerringråd, men noe som faktisk fungerer. Dersom man sover på denne siden vil det føre til mindre press på blæra.

Skrevet

Velkommen i klubben. Lurer på hvordan det er fysisk mulig å skape så mye væske når så lite i forhold inntas i løpet av dagen.

Hvis jeg ligger på venstre side, så fiser jeg som gal. Ligger jeg på høyre side, har jeg sjans for å sove.

Skrevet

Melder meg inn her! Går også på do x-antall ganger hver natt. Tisser noen dråper, kjenner på at ungen presser på blæra og litt nedover. Vurderer om jeg skal snu og ta en runde til på do, men da flytter junior seg og presset forsvinner.

Tilbake i seng. Verker i bekkenet mens jeg snur meg, høylytt jammer fra mor til irritasjon for far... Akkurat rigget meg til i en nokså behagelig stilling, så begynner det...DEN JÆVLA MURRINGEN I BEINA!!!! Må snu meg over på andre siden, kanskje stå opp igjen og gå litt på kalde gulv.

Endelig tilbake i seng, samme prosedyre som nevnt over. Beina har endelig roa seg, og alt kjennes greit ut. MEN...hva skjedde med nattesøvnen? Finnes ikke trøtt! Blir liggende og vri meg en time, og like før jeg sovner så skjer det igjen; småen legger seg oppå blæra og jeg må så veeeldig på do!

Høres dette kjent ut? =)

ÅHÅI!!! Syns godt at denne treninga til nattevåk bare kan gi seg...Hva er vitsen med å miste nattesøvnen mange uker før ungen er ute? Holder det ikke at ting blir snudd på hue når småen kommer?!

Skrevet

åja, kjenner meg igjen, det er ikke det at jeg tisser så mye, men at det kjennes ut om jeg må tisse pga baby presser på blæra.i tilegg er jeg helt nødt til å ligge på magen, men er jo redd for og ligge på babyen så jeg har flere puter i senga som jeg flytter rundt på kroppen mens jeg flytter på meg om natta, he he. i tilegg våkner jeg av den minste lyd... før sov jeg alltid tungt og lenge, men den tiden er forbi tror jeg:) men jeg føler at jeg ikke trenger så mye søvn som før egentlig, og det er jo bra.

Skrevet

Synes det er så rart her - helt motsatt. De andre svangerskapene har jeg rent hele nettene, men nå er jeg ikke på do en eneste gang fra jeg legger meg og til jeg likevel må stå opp.. har vært slik hele veien denne gang! Nesten så en blir bekymret over det og vettu..:P

Skrevet

Jeg å er dritt lei den natt tissingen... Blir sprø... Bare våkner jeg at jeg snur meg eller noe, så får jeg ikke sove igjen, fordi jeg må tisse først. Å det skjer opptil 6-7 ganger iløpet av nattan. Itillegg så må jeg tisse hvertfall 2-3 ganger før jeg legger meg til å sove... Gleeeder meg til å føde, å få ut lille tulla, så slipper jeg den natt tissinga også...

Skrevet

Gurimalla, som dere flyr på do, jenter, he-he!

Jeg har vært bortskjemt med bare en tur pr natt.

Inntil for noen netter siden. Da tok det helt av, et evig dokjør. Har nok sammenheng med at jeg har hatt feber i noen dager og drikker så mye av den grunn.

Medfølelse med dere som har hatt det sånn i lange tider!.....

Skrevet

Melder meg på denne klubben også. Er 35+4, og går mellom 1 og 6 ganger per natt uten at jeg vet helt hvorfor det varierer så mye. Det verste er egentlig ikke hvor mange ganger jeg går, det er at med jevne mellomrom bruker jeg 2-3 timer på å sovne igjen. Da hjelper det lite at jeg trenger å stå opp bare en gang!

Jeg føler at jeg ikke har fått sove skikkelig på 3 måneder, det er slitsomt for meg og for mine omgivelser (er nok litt gretten til tiders). Synes dessuten at argumentet om trening til etter fødselen ikke holder: hva er vitsen med å være utslitt når ungen kommer? Lover ikke godt det der... ;)

Hilsen, og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...