Gå til innhold

bare jeg som fullammer baby 5mnd????

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei svarte deg nettopp inne på småtroll...

Skrevet

Tvilsomt. Hvis det funker for deg er det bare å fortsette med det en mnd til.

Skrevet

hmm-...ja får bare inntrykk av at d er mange som gir både 2-3 måltider når babyen er så stor.....men er blitt mye våking på natta nå så lurer på å begynne med litt grøt på kveldstid....

Skrevet

En anbefales vel å begynne med ekstra mat før 6 mnd hvis barnet viser stor interesse for deres mat (at en skal benytte introduksjon av mat med den voldsomme interessen noen barn viser), hvis det våkner opp oftere på natten og....arrgh....en ting til som jeg har glemt.

Skrevet

Jo de er nok mange som gjør det....

Her er mini 9mnd nå og først nå er vi oppe i tre måltider som ikke er morsmelk.....

Skrevet

jeg fullammet nesten til minsten var 7 mnd. Han nekta alt mulig annet, fikk i han et par skjeer grøt eller fruktmos av å til.

Skrevet

Jeg fullammet begge mine til de var 5 mnd. Da begynte vekten å stagnere sånn at vi måtte begynne med grøt.

De var begge 9,2 kg ved 5 mnd, så det har kanskje noe med saken å gjøre :-)

Skrevet

SuperGlad - akkurat sånn hadde vi det også - bare at han ikke ville ha grøt eller fruktos i det hele tatt! Løsnet litt ved 7 måneder.

Skrevet

Jeg fullammet minste te han va 6,5 mnd ( hadde ikke smakt på noe til da) Men da han var 6,5 mnd våknet han hver 2 time hele natt og ville ha mat så da starta vi med grøt. Gikk et par mnd til før vi starta med middag og brødskiver osv

Skrevet

Jeg fullammet lillebror til 6 mnd og da fikk han bare et lite banan måltid i tillegg til han var nesten 7 mnd =))

Skrevet

Jeg fullammet til hun var ca 5 mnd. Introduserte grøt ved 4 mnd, men kom ikke opp i noen særlig posjon å skryte av.,

Snuppa veide 7 kg ved 3 mnd kontrollen og det ble etterhvert en skikkelig jobb å fullamme en stor jente.

Hvis det funker å fullamme er det vel ikke noe problem å gjøre det, men for oss ble det et helvete å amme hver 2 time hele natta.

Jeg grein og grein, sliten og ei av hele amminga.

Skrevet

Har inntrykk av at en del begynner med grøt ved 4-5 mnd fordi det er litt spennende, også.

Jeg fullammet frøkna til hun var 6 mnd og var da en av to på barselgruppa som gjorde det. (Vi var vel 7 stk, men noen av dem ga mme fra starten av da.)

Hadde intensjon om å gjøre det samme denne gangen, men lillegutt har vært så urolig på kveldene i det siste at jeg bare har måtte bite i meg stolheten min (ja, for så teit er jeg at jeg la litt ære i å fullamme til 6 mnd) og begynne med grøt. Lillegutt sover så mye bedre på kveldene og nettene nå så det var tydeligvis riktig avgjørelse. Han er 5 mnd og 11 dager. Han er en veldig lang kar så det er vel det som gjør han så sulten. Venter med flere måltider til jeg ser det begynner å bli mer behov for det tenker jeg...

Skrevet

jeg fullammet vår lille til hun var 11 mnd,hun nektet å smake på noe annet...jeg prøvde desperat,men uten å lykkes..... hold ut det er det eneste som hjelper :) lykke til :) er jo ganske lettvint

Skrevet

Ja, det er nok sikkert mange som gjør det fordi det er spennende.

For meg ble det enten grøt eller ingen amming i det hele tatt.

Var like ved å gi opp hele amminga, hun var så sinnsykt sulten den store aktive krabaten:)

Blir litt idiotisk å begynne med mme istedet for å starte opp med grøt nårbabyen er stor nok til det, men for meg var det så slitsomt å sove halvannen time i strekk hver natt at hva som helst virket lokkende.

det er jo egentlig ikke noe å forsvare, enten man velger det ene eller det andre.

Jeg kommer nok ikke til å fullamme til 6 mnd nesten gang heller, når jeg så hvor fint det gikk å strate med grøt rundt 5 mnd alder.

Hirsegrøt-maisgrøt etc er uten gluten og er skånsomt for de små magene.

hadde ei venninne so fullammet til 6 mnd og jeg er imponert over alle som orker det. Hun syntes det var hlet fantastisk og amme, hadde jeg hatt samme innstilling skulle jeg fint greid det, men hatet amminga fra dag en og er stolt over at jeg aldri gav opp.

Skrevet

Jeg gjorde det til lillewirre var 6mnd. Da begynte vi å innføre litt grøt og også morsmelkerstatning.

Skrevet

Jeg fullammet til mini var nesten 6mnd og syns ikke det var noe stress heller, for han våknet stort sett bare en gang om natta for å få mat og en sjelden gang våknet han to ganger. Og så var det veldig greit å alltid ha med seg maten og hvis jeg skulle bort, så tok han flaske så samboeren min kunne gi han det.

Skrevet

Neida:0)

Fullammet minste til han var nesten 7mnd. De første tre fikk smake grøt da de var rundt 5 mnd.

Skrevet

Linus fullammes enda, han er passert 7 mnd, men siste mnd har han fått noen ts grøt til lunsj og kvelds.Er oppe i en aldri så liten porsjon nå. Han får også smake på mye annet, men det er langt fra måltider.

Skrevet

Eg fullammer jenta mi på snart 7,5mnd. Hun sover fra 20-8 hver natt unntatt den siste uka. Men har vært syk i snart 2 uker så tror det er noe av grunnen. Har prøvd å introdusere grøt, men uten hell. Hun vil ikke gape, og gjør hun det så brekker hun seg uansett hvilken konsistens grøten har. Vi har prøvd å gi henne flaske med nan ved noen anledninger da hun var rundt 3 mnd, men nå nekter hun å ta flaske. Vi har og prøvd gi henne sukkervann(pga oppkast), men bare brekker seg da og. Så vi får bare se det ann. Skal begynne med litt smaksprøver så fort hun er frisk igjen, for hun er veldig opptatt av det vi spiser. Prøver å putte alt i munnen..... Hun lider heldigvis ikke noe nød enda! På 6 mnd kontrollen var hun 9,6kg.....god og rund!

Skrevet

Jeg fullammet lillebror til han var ca 7 mnd.

Ei venninne av meg fullammet nesten (fikk i sønnen noe en sjelden dag innimellom) til han var nesten 9 mnd. Hs sa det var ingen grunn til panikk eller uro så lenge han la på seg.

Jeg leste nettopp på en side på klikk.no eller din side eller et eller annet at man br introdusere fast føde mellom 6 og 9 mnd. Hadde jeg hatt så små barn enda hadde jeg kanskje lest mer, men skummet bare gjennom litt for mine er litt større nå.

Skrevet

Fullammet mine til de var 7 og 8 mnd, men fikk også inntrykk av at de fleste ga "smaksprøver" på grøt o.l.lenge før det, uten at det brydde meg nevneverdig.

(Selv om jeg fikk kommentarer ala "Vil du ikke la de smake engang?" på at mine ikke smakte annet enn mm før nevnte alder.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...