Renate :-) Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Hva gjør der hjemme? Jeg sparer på alt av rester egentlig å prøver å bruke det neste gang jeg lager middag eller lunsj for å slippe å kaste noe og spare penger... Mannen min syns jeg overdriver....
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Overdriver? Overdriver med å spare miljøet? Overdriver med å bruke litt mindre penger som kan brukes på annet?
Renate :-) Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2009 Jeg sparer gjerne på risrester for å putte dem i gryterett dagen etter, kan skjøre små kjøttrester i biter og putte i fryseren og til slutt har jeg nok til en lapskaus, jeg kan spare på saus å bruke til middag senere i uka...Kjøttdeig etter pasta og kjøttdeig eller etter taco kan bli pizzahorn, pizza eller pizzasnurrer.... Flere som har noen tips kanskje?
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Salater tar vi vare på til neste dag, men kjøtt og andre middagsgreier spiser mannen min opp uansett hvor mett han er... Men ellers lager jeg mye mat av bilige råvarer og ingredienser. Putter det i fryseren slik at vi har kjappe middager til travle eller late dager. Eneste jeg ikke bryr meg om å spare på er poteter, men det er nok fordi det spiser vi kanskje en gang i mnd eller så. Til og med kaffegruten tar jeg vare på om våren og sommeren, det gir fine roser:-)
Renate :-) Skrevet 4. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2009 Nei her prøver vi å stoppe å spise når vi er mett :-) Poteter tar jeg vare på men lager det ganske ofte, varmer dem opp igjen hel sammen med neste middag, eller skjærer i biter for pytt i panne eller bruker dem til hjemmelaget potetmos... Si man spiser potet hver dag da, er det bare en igjen kunne mannen min og sikkert mange bare kastet den...Men det er faktsik 365 poteter i året det, det er ganske mange kilo poteter....
Sessa ruger igjen... Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Så flink du er! Jeg er så lei av å samle på rester etter middag i den tro at vi skal spise det opp også ender vi med å kaste de en uke senere likevel.... Hadde en prat om dette med mannen nå nylig, sa jeg skulle fryse ned middagsrestene. "Nei, vi tar de i morgen!" Gjett om han heller ville ha pølse og lompe dagen etter. Jeg har spist restene som kveldsmat de siste kveldene.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 jeg lager alltid for mye mat! som regel så sender jeg det over til foreldrene mine, for jeg og småen spiser i 4-5 tiden og de i 8 tiden. så da slipper de og lage middag innimellom. andre ganger spiser vi det til frokost eller lunsj. men om jeg putter det i fryseren så blir det aldri spist. da tar jeg det bare opp i et "bra" øyeblikk også blir det stående i kjøleskapet til jeg kaster det... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå