lille meg.. Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Begynte male et fint gamelt skap jag har i går,det ble sent så jeg skulle bare skyndte meg så jeg fikk tatt strøk to nå tilit på mårran,strøyk på i full fart,syntes malinga var litt seig og treg,men malte halve skapet,måtte sjekke boksen og det viste seg at det var olje maling-(kjente jeg ble forbanna,presiserte til sambo at han måtte få VANNBASERT!!!!-for sist jeg skulle male fikk han oljemaling selvom jag preiserte vannbasert,og etter det hadde vi ennå en 3 litersdunk og et skap stående....samme skjedde da...jeg strøyk på i full fart..resultatet ble ikke helt som planlagt men helt greit....)Men nå står altså et helvmalt skap i gangen,malinga har liksom fått et rosaskjær,noe som har trukket igjenom fra under,så jag må iallefall ha et strøk til,men er jo ute etter et slitt gamelt uttrykk og maler jeg et strøk tl med oljemaling blir det jo dekkende-kan man male vannbasert over oljemaling??er det eventuelt andre måter j eg kan få et slitt gamelt uttrykk på??nå står det der og er ikke i nærheten av å tørke...grrrrr.....
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 Vannbasert sitter ikke sånn helt uten videre på oljebasert, man trenger iallefall et strøk heftegrunning først. Men hvordan resultatet blir etter så mange strøk med maling vet jeg ikke. Spør der dere kjøper malingen, de har nok noen gode tips og råd til dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå