Gjest Trollbundet Skrevet 4. januar 2009 #1 Skrevet 4. januar 2009 Jente-sædcellene er vel i ca 5 dager,men gutte-sædcellene da??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. januar 2009 #2 Skrevet 4. januar 2009 aner ikke, men er det ikke sånn at jentene lever lengst, mens guttene svømmer fortest?
melkekua™ Skrevet 4. januar 2009 #3 Skrevet 4. januar 2009 Hentet fra Babyverden: Ettersom jentesædceller lever lengre og tåler mer, utgjør de gjerne også flertallet av sædceller som venter på egget dersom dere har samleie før eggløsning. Sædceller kan overleve opptil en uke, men da altså flest jentesædceller. Siden guttesædcellene svømmer raskest, vil disse vinne kappløpet om dere har samleie ved eggløsning. Enkelte anbefaler derfor å ha samleie så tett opp mot eggløsning som mulig for å få en gutt, og gjerne noen dager i forveien for å få en jente.
du og jeg og vi to Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 Guttesædcellen som ble til min sønn levde i 5-6 dager;)
Gjest Trollbundet Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 5-6 dager?? Så lenge?? Oi,oi,det var lenge.Jeg trodde det kansje kunne være 1-2 døgn eller noe jeg.. Da minstejenta mi var laget var samboeren min (faren hennes) på sjøen,og han var hjemme en tur ei helg.Vi hadde sex den lørdagen.Den som tok en av ultralydene sa befruktningen skjedde den torsdagen etter.Og da hadde altså sædcellene vært inni meg i 5 dager.og det var altså ei jente:).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå