Gå til innhold

dere som er aleneforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan klarer dere det?

hvordan er økonomien, er det lett og få lån? leier dere eller eier dere?

hvordan klarte dere og ta steget ut av forholdet?

lurer bare fordi jeg er på tur og bli det selv.

hvilken inntekt har dere utenom støtteordningene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være alenemor går egentlig ganske greit når man blir vant med det. (har bare ett barn) Det som er ille er når hun er hos pappan sin. Da er det tomt og trist her.

Det var eksen som tok det endelige steget ut av forholdet. Vi hadde hatt det dårlig lenge, og jeg kastet han ut gang på gang i frustrasjon og sinne, Siste gangen kom han rett og slett ikke tilbake.

Det jeg syns er slitsomt med å være alene er at alt er opp til meg. Matlaging, lek, bading, stell, aktiviteter..etc.. Noen ganger har man bare lyst til å være for seg selv, og at noen andre kunne tatt ansvar.

Øonomien min er ganske grei. Jeg jobber fult, og har i tillegg div stønader. Jeg har kjøpt meg bil, men leier leilighet. Jeg vet ikke om jeg hadde fått huslån eller ikke. Har ikke prøvd.

Vil bare ønske deg lykketil! Du skal gjennom en beintøff tid nå, men alt blir bra med tiden :)

Skrevet

Har ikke tatt noe steg ut av forhold, da jeg har vært alene fra dag en!

Men vi greier oss fint for nå, er enda hjemme med lillegutt.Generelt sett har vi det kjempebra:)

Kan til tider være litt ensomt, men det blir en vane.

Det er gode støtteordninger for aleneforeldre. Akkurat ang lån vet jeg ikke enda, da jeg leier leilighet.

Når mini skal i barnehage så blir det vanlig lønnsinntekt+ en ekstra barnetrygd+bidrag, vi skal alltid klare oss uansett :)

Se på aleneforeldre-forum! :)

Skrevet

men hvordan er det med barnefordeligen?

vi har 2 stk, å han vill ha de annenhver uke, noe jeg ikke er helt sikker på, synes det blir for urolig for barna

Skrevet

Hei jeg er alene med ei på 1år, vi klarer oss på det vi får fra nav trygd dvs Overgangsstønad, bidragsforskudd, småbarnstilleg og bostøtte fra kommunen.

Jeg leier en leilighet på 55kvm og betaler 5500kr + strøm.

Tenkte å søke på sånn kontantstøtte, hadde vært greit å ha det frem til jenta mi begynner i bhg til høsten.

Går hjemme så har bare stønadene som jeg klarer meg på..

Skal begynne på vgs til høsten så da får jeg utdannings stipend så klarer vi oss nok :)

Skrevet

hvordan klarer dere det? klarer meg fint og trives utrolig godt, bedre en jeg noen gang har gjort før.

hvordan er økonomien, er det lett og få lån? ikke lett å få lån, fikk ikke når jeg jobbet og får ikke nå når jeg studerer.

leier dere eller eier dere? leier

hvordan klarte dere og ta steget ut av forholdet? vi vr bare sammen i 4 måneder, så det vr ikke så vanskelig

hvilken inntekt har dere utenom støtteordningene? ikke noen egen intekt, er student

Skrevet

dytter litt:)

Skrevet

Klarer oss egentlig veldig bra :) Har vært alene i 1 1/2 år og det var jeg som tok steget ut av forholdet.

Har 320000 i årsinntekt, + barnebidrag, dobbel barnetrygd og nav dekker 64 % av barnehageregningen.

Har nettopp gått opp 60000 i lønn, så rekner ikke med jeg får noe særlig os nå etter min nye årsinntekt.

veldig godt å vite at når de 3 årene med os er over, tjener jeg faktisk så bra at de pengene hadde jeg ikke fått uansett.

Leier et hus til 3000 kr i mnd, så lett å legge seg opp litt egenkapital sånn at jeg står litt sterkere når huskjøp står for døren.

Angrer ikke en dag jeg iallefall :)

Skrevet

dere som jobber....hva jobber dere med? er det turnus?

jeg jobber i butikk hvor det er mye ettermidagsjobb, akkurat nå er jeg i permisjon for yngste er bare 5 mnd, men til vanlig jobber jeg bare 43% men håper på å få komme opp i hvertfall 80% når jeg er tilbake

Skrevet

Jeg har vært aleine fra dag en , og vi har det utroligt bra, bare litt ensomt i blandt,men som flere sier, det blir en vane.

Nå er økonomen ca 20.000 i mnd er i permisjon enda, Skla begynne å jobbe til sommeren da er småen 2 år.

Jeg har ikke lån men har vært å hørt litt med banken, og man får lett 100.000 - 200.000 . Hvordan det er med høyere summer vet jeg desverre ikke.

Jeg leier en leilighet av min mor for 5000 i mnd :)

Økonomien trenger du nok ikke bekymre deg for, de har så gode støtteordninger i dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...