Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Kan melken komme tilbake? Hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 MME, ikke noe å stresse med. Babyen har fått det viktigste.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 -Akupunktur -Medisiner (snakk med legen) -vørterøl -havregrøt -Masse amming og pumping / økedøgn -Hvile Men er den helt borte er det ofte veldig vanskelig å få den tilbake igjen. Jeg begynte omtrent uten melk, hadde under 100 ml i døgnet (pumpet ca 8 ggr i døgnet) og etter 2 mnd var det kunn tørrpumping. Fikk da beskjed av både leger, hs, ammehjelp og norsk kompetansesenter for amming at jeg måtte gi meg. Det var ikke håp lenger, og jeg ødela bare meg selv uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Tusen takk for råd Syntes det bare er så trist at jeg ikke skal amme mer. Det var så lettvint og koselig. Frøkna mi sover 12 timer og natten. Nå er hun 4 mnd, hun har gjort det siden hun var 6 uker gammel. Så det er lenge siden jeg har ammet om natten. Har heller ikke pumpet meg da, så om morran har jeg hatt rimelig melkespreng. Kan det ha hatt en innvirking?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Vet det ikke er gøy, men bruk mme og ikke stress mer med det. Det går bra:) Det har jeg et barn som er et fint bevis på Jeg hadde ikke mer etter 6 uker. Det var tomt, rett og slett.... Om du skal stresse mye med å få melken tilbake, så kommer du til å miste mye av kosen i babytiden. Det klarte jeg i løpet av de 6 ukene. Hadde jeg sluttet å kave med pumping og alt det der lenge før, så hadde jeg klart å nyte kosen med barnet bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Er du sikker på at den er borte, da? En merker til slutt ikke at melken er i brystene, slik som i starten. Men den er der så lenge barnet ser ut til å bli mett, er fornøyd og vokser:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #7 Skrevet 4. januar 2009 Takk igjen for svar. Skal prøve å ikke stresse noe mere med det. Det viktigste er at frøkna har det fint og det har hun. Gir henne 200 ml med mme ca ved 3/4 time.. Er så blid og fornøyd i mellomtiden. Siste måltidet er rundt 8. Sovner 9. Og sover til 9 morran etter. Helt herlig Skal begynne å prøve med litt grøt nå. Spennende.
lana<3 Skrevet 4. januar 2009 #8 Skrevet 4. januar 2009 Min baby er også 4 mnd og min melk er også borte desverre. Men jeg har fått tilbake melken av afripan, men det varer jo så lenge som jeg tar dette legemiddelet og så er det nok slutt.... Har du prøvd: -Hjelpebryst -hud mot hud -spise masse fet mat -vørterøl -havregrøt -sjekket jernet ditt -tar du noen minipiller el lignende? -håndmelke eller pumpe etter hvert måltid uff trist dette og er i samme båt med en gang jeg må slutte med disse pillene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå