Gå til innhold

Den feite dundra!!!

☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sånn passe oppgitt over min mor nå.

Hun er nå på sykehuset på søvnklinikk for og overvåke snorking mens hun sover.

Hun klager ALLTID på at hun er så utrolig trøtt hele tiden enda hun sover mye på dagtid,pågått i flere år.

Hun har diabetes 2 og går på antidepressiva fra føre krigen og er jo sterkt overvektig.

Prater og prater da om at nå skal a starte ett nytt og bedre liv men klarer ikke ta seg sammen.Over and over agein.

Vil lissom heller tro at det er helt andre ting enn at a er sterkt overvektig som gjør at hun er som hun er.

Skjønner ikke det,leter og leter etter andre grunner,spiser og spiser.

Høres vel ut som jeg er skikkelig forbanna på mora mi men sannheten er vel at hvis a ikke skjerper seg så runder a vel knappe 60 år før det er slutt og jeg mister en av de viktigste personene i livet mitt og sønn min en fantastisk mormor.

Noen gode råd fra dere kranglere?

Hun trenger jo seriøst hjelp men hvor hører prob hjemme,fastlegen er dødfødt siden hun ikke tar mere tak i det.

Igår hadde hun spist sjokolade i store mengder som hun forklarte,tør ikke tenke tanken på hvor mye det er med hennes beskrivelse.

Hadde det vært to store plater hadde hun sagt det men store mengder altså,hadde jo blitt dritdårlig da og sitti på dass i det uendelige etterpå.

Ble nok litt rotete men innleggene leses vel nøye før de besvares virker det som;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier din mor går på antidepressiva, og at hun er sterkt overvektig. Da vil jeg tro at din mor trøstespiser, angstspiser, sinnaspiser, kosespiser også videre. Det er ikke maten som er problemet, det er det hun må spise for å døyve som er problemet. Det må hun selv erkjenne. Om dere hadde slankeoperert henne ville hun mest sannsynlig havnet i et annet misbruk for å døyve det som er vanskelig, feks piller eller alkohol.

Slutt å se fettet på overvektige mennesker, prøv heller å se hva som er årsaken til den unormale spisingen.

Skrevet

Det er jo det første du nevner her som er grunnen til at det begynte men nå etter så mange år har det toppa seg og heller blitt en vond sirkel som hun pokker meg ikke kommer ut av.

Hun har holdt på i 20 år pluss og har det bra nå så lenge hun har medisinene sine(de resulterer jo også i at hun får ett søtsug)

Men hun er jo nødt til og få kontroll men det er jo ingen som vet hvordan man skal hjelpe.

Bror og moren hennes ymter jo frempå,vi barna har prøvd men nå vet vi ikke lenger hvor vi kan finne hjelp.Slankeopprasjon er jo dødfødt så lenge hun ikke har kontroll som du sier.

Hun sier hun vet hun har ett problem men tror egentlig ikke hun helt vil innse det heller på mange måter,men tror også hun er imøtekommende med evt forslag men hva lissom.

Skrevet

Bytte medisiner? Beste slankekuren jeg har hatt var Cipramil. Ned tre kilo i uka.

Skrevet

Hun er livredd for og styre med medisinene.

Har prøvd tre,fire ganger og har gått rett til helvete selv om hun har vært innlagt.

Men det skal jo sies at hun har prata på og slutte med medisiner nå nylig men har ikke blitt noe av.

Hun er ikke så kjapp av seg men det skyldes vel at hun er redd...

Hmmm,da er du en av de heldige med cipramil/cipralex(er ikke det det samme?)

Vet om flere som gikk opp.

Skrevet

Om hun skal av medisinene må det gjøres i samråd med lege, for hun vil få abstinenser om hun blir uten dem brått. Jeg tror det beste dere kan gjøre for henne er å være til stede for henne, og slå til og pushe henne litt i det øyeblikket hun viser noe tegn til initiativ til ending.

Skrevet

Er i samråd med lege og psykiatrisk hjelpepleier i kommunen som skal hjelpe hun da hun kommer dit.

Vi prøver og pushe og være motiverende hver gang men hun klapper jo like fort sammen.

Klarer ikke osv,er ikke helt på nett med selvbildet heller.

Ikke lett,fant opp på nettet landsforeningen for overvektige,lurte på og prate med dem da.Er en forning som visstnok backer opp,motiverer og holder kurs men vet ikke om jeg skal gi hun tlf nr og vise hun på nettet eller prate med dem jeg først.

Grunn til at jeg lurer på og ringe selv først er fordi hun er ikke akkurat den som tar intiativ til ting,blir bare utsatt osv.

Men er som regel åpen for ting bare andre har tatt første steg.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor i landet moren din bor. Men de fleste sykehusene her i landet har en overvekts avd. Be moren din få fastlegen sin til å søke seg dit. Der kan hun få den hjelpen hun trenger. Ikke nødvendigvis vektoperasjon, for veien til den er lang, men få hjelp rett og slett.

Jeg går selv på Start Kurs ved en overvekt avd. på et sykehus og det er mye nyttig man lærer.

Skrevet

Det skal jeg jammen nevne for hun.

Tror neppe hun er klar over det.

Men hvem holder kurstet?Er det leger,kostholdseksperter eller en blanding?

Er det noe trening med i bildet eller bare kosthold?

Hun skal hvertfall ikke slankeopperers mener jeg,først kontroll også må man bare ta det kosmetiske etterhvert hvis nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...