betee Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 hvordan fungerer pappaperm? kan han ha perm samtidig som jeg har fødselsperm?
lego Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Han kan ikke ha perm samtidig som deg, du må være i jobb, skole, ha ferie eller ulønnet perm når far skal ha sin permisjon. Og omvendt... Det er 3 uker før termin og 6 uker etter fødsel som er forbeholdt mor, 6 uker (hvis du føder før 1 juli) er forbeholdt far, resten kan dere dele som dere vil mellom dere...
christinesj Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Han kan ha perm samtidig som deg i 6 uker, men da telles det som 12 uker, og dere får bare 150% betalt av permisjonspengene. Dere får altså ikke 100% betalt begge to, hvis jeg klarte å forklare det...
treningsberta Skrevet 4. januar 2009 #4 Skrevet 4. januar 2009 skumleste akkurat loven om permisjon og svangerskapsstønad (fant den på nav), og så vidt jeg kunne forstå kan man ikke ta ut mer enn 100% permisjon om gangen. Altså kan f.eks. bf og du ta 50% hver en periode, men ikke 100% hver - da må den ene, som skrevet over, enten ta ferie, ulønnet perm eller jobbe. (Hvor har du dine opplysninger fra, chistinesj? I følge det jeg leste, mener jeg du tar feil....)
christinesj Skrevet 4. januar 2009 #5 Skrevet 4. januar 2009 Det var det ho sa på NAV. Hadde så mange spørsmål rundt permisjon at jeg avtalte et møte med de. Kan godt være det er feil altså, kan jo bare ringe de å høre hvordan de gjør det.
Gjest Skrevet 4. januar 2009 #6 Skrevet 4. januar 2009 Hei:) datt innom en tur jeg.. dette med permisjon/-og penger. det gjelder da vel bare de parene som mottar perm.penger fra nav sant`? jeg er selv student og far ute i arbeid så det blir vel ikke samme reglene der`? for nav har vel ingenting med hva jeg får fra lånekassen? i og med at jeg tar perm fra skolen et år. kan liksom ikke hoppe rett inn igjen i skolen for 2 mnd liksom`?:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå