Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Har blitt fortalt av barnehagen at de mener at jenta mi på ca halvannet år hr et problem med det sosiale. Det går i at hun nekter å sloss for seg selv, hvis du skjønner. Hvis hun for eksempel har en dukkevogn som hun leker med, og et annet barn går og tar denne vogna fra henne, bryr hun seg ikke, og leker heller med noe annet. Jeg har sett det selv i praksis også. Hun er ikke særlig sta hjemme heller. Jeg tenker litt på at hun kan bli "tråkket" på og utnyttet når hun ble eldre. Har en slik personlighet selv, har aldri kranglet med noen, og ble mobbet fordi jeg aldri tok igjen. Noen som har peiling på noe jeg kan gjøre? De arbeider aktivt i barnehagen med dette, selv om de ikke får gjort så mye når hun ikke er større, men hva kan jeg gjøre for å lære henne å bli litt mer bestemt? Er jo ikke nødvendig at hun lærer seg at hun alltid skal ha rett heller, men en mellomting hadde iallefall vært fint.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Herregud! Unskyld meg, men dette hørtes for meg helt uhørt ut! Av barnehagen altså. Sønnen vår på 15 mnd er helt lik som din datter. Han går ikke i barnehage, men er mye med andre barn fordet. Ser mye av de barna som rapper alt gutten min tar tak i for å leke med, sier "min min min" osv. mens gutten min står å ser litt fortumlet ut, mens han ser på meg med ett spørrende blikk, for å så finne noe annet å leke med. Dette har sønnen vår fått MASSE skryt av, av både helsestasjon og pedagoger, som syntes dette er en ønskelig og flott adferd av vår sønn. Å at vi skal være sjeleglade for at det er den veien! Såklart kan det snu når som helst, men sånn er det nå. Syntes du skal slappe HELT av, slikt vil hun lære oppgjennom livet!! Hva er det du tenker å gjøre da!? kjefte på henne fordi hun velger å ikke krangle og være ufin!?Det blir for meg helt fjernt hvertfal!
Eplejuice Fødeklar Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Ehm, er det bare ny utdanna ped.ledere og helt ferske assistenter på denne avdelingen eller? Bare lurer, fordi dette må de jo ha vært bortig før dersom de har år med er erfaring på baken, det er jo helt vanelig. Barn utvikler seg forskjelig, min gutt på 19 mnd, har akurat nå begynnt å ta tilbake leker andre tar fra han, fram til nå har han bare funnet noe annet å leke med. Jeg har selv jobbet flere år på småbarnsavdeling.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Det var styrer som først bemerket dette.. Hun har vært der i 20 år. Huff, jeg som har vært så bekymret for jenta mi. HI
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 3. januar 2009 #5 Skrevet 3. januar 2009 Uff, så unødvendig!! Hørt mange tilfeller nå hvor ansatte i barnehager har stresset opp unødvendige og helt feile situasjoner. Hvor foreldrene har blitt kjempe bekymret når det har vist seg å være HELT normalt. Nei, vær stolt av jenta de du:-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Barn er like forskjellige som oss voksne. Min sønn er f.eks. motsatt av din datter. Han er veldig bestemt, alt er hans og han tar igjen hvis noen "stjeler" fra han. Han går sine egne veier på tur osv. Barnehagen sier at dette er positivt, at han er en som ikke blir tråkket på, men at han også må lære seg og følge regler når han blir eldre. (han er 20 mnd.) Poenget mitt er at alt kan bli negativt eller positivt. De utvikler seg hele tiden og plutselig skal du se at datteren din tar igjen og gutten min lærer seg at ikke alt er hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå