Mamman til Mia Camilia Skrevet 3. januar 2009 #1 Skrevet 3. januar 2009 Reiser til Gran Canaria om 22 dager til. Skal være i 7 dager. Det jeg lurer veldig på er hva tar man med seg? Mye skift tar man med seg? Mange ml med shampoo? Mange badehåndkler? Hmf, er helt grønn jeg... Lurt å ta med seg noe norsk mat? Noen som har noen tips? Hva er lurt å ta med seg og hva er ikke så lurt å ta med seg?
flypapir Skrevet 3. januar 2009 #2 Skrevet 3. januar 2009 Du tar med deg skift til en uke... Litt lette sommerklær, noen bukser og en tynn jakke eller to (kan være litt kjølig på kvelden). hvor mye shampo du skal ha med deg avhenger i grunn av hvor ofte du vasker håret. Du får også kjøpt shampo der nede, mange av de samme merkene som vi har her hjemme! På hotellet har de håndklær. Oftest har de også håndklær som de leier ut på dagsbasis (du får tilbake pengene når du levere tilbake) som du kan bruke ved bassenget. Slik får du rene håndklær hver dag.. Du får kjøpt norsk mat mange steder. Det finnes flere spar butikker der som har brunost, makrell i tomat ol.. Jeg ville derfor ikke tatt med noe mat. Kan jeg spørre hvor du skal bo? Jeg har jobbet som reiseleder der nede (bahia feliz) og skulle gjerne blitt med i kofferten..
Klar Som Et Egg Skrevet 3. januar 2009 #3 Skrevet 3. januar 2009 Hehe, ha med nok topper :-) og en god bok! (Til fødeklare Marte: Jeg var på bahia feliz i vår, og jeg lurer på en ting, pleier det å blåse smådjevler der hele tiden? Vi klarte ikke være en dag det på stranda der, tok bussen til andre siden av øya hver dag, og det tok tid :-) Men ellers storfornøyd med området! koselig og rolig, hotellet var fint også (bodde på det gule star tour hotellet)..) God tur til syden :-) skulle ønske det var meg! men har jo noe mer koselig i vente rett rundt hjørnet..
flypapir Skrevet 3. januar 2009 #4 Skrevet 3. januar 2009 Klar som et egg; Hehe, ja det blåser støtt der. Skikkelig pyton. Eneste gangene vi var glade for vinden var da varmen var på sitt verste. Er jo heller ingen bra strand der, så vi pleide å ta bussen til andre steder da vi hadde fri vi også..
Mamman til Mia Camilia Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2009 Hehe.. Første gang jeg reiser alene uten foreldre. Så detta blir spennende. Derfor jeg er kjempe spent å slikt.. Skal reise med kjæresten - å han har aldri vært i syden før. ;P Så vi blir noen skikkelige turister. Blir til at jeg vasker hår og kropp vær dag der nede - siden jeg ikke tåler saltvann. Eller om jeg ikke får en dusj etter 2 timer i saltvann er jeg helt rød av prikker.. Men holder vel med 3-4 småflasker man få kjøpt på vita f.eks? Stress å ta med en hel flaske. ;P Men som du sier, de har jo shampoo de også ;P Har hørt at solkremer å slikt skal være suuuuper dyrt? -Var iallfall det sist gang. Oi, spennende jobb du har hatt! Skal til Puerto Rico -Vært der ei gang før - så blir gøy å komme tilbake,
flypapir Skrevet 3. januar 2009 #6 Skrevet 3. januar 2009 Kan lønne seg å kjøpe solkrem hjemme ja, da vet du hvertfall hva du får! Dere får sikkert en super tur!
supernint Skrevet 3. januar 2009 #7 Skrevet 3. januar 2009 Det var litt av en overskrift:) Jeg kom selv hjem fra Puerto Rico for en uke siden. Det var forholdsvis kaldt der nede nå(Jeg har vært der mange ganger, men aldri opplevd 18 grader tidligere) Hadde av meg til bikini 1 dag i løpet av uka! Jeg hadde med en flaske shampo til meg og samboeren. Gikk nesten hele den på oss begge, så tror det er like greit som å kjøpe inn flere småflasker. Solkrem brukte jeg ikke denne turen... Jeg anbefaler å ha med noen bukser og flere langermede gensere eller jakker. Er ok temp i sola på dagtid, men blir annet på kvelden når sola går ned. Kos deg på tur:)
Mamman til Mia Camilia Skrevet 3. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2009 Ja, tenkte om jeg hadde litt gøyal overskrift så ville flere titte innom. Godt tempereaturen ikke er så høy. ^^, Var der sist i februar å da holdt jeg på å dø av varme (Ikke bokstavelig talt altså) ;P hvilken faktor er egentlig best å bruke når man er gravid? Er vel ikke så lurt å ligge i sola lenge heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå