Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner det er veldig utfordrene med denne maten.

Mest fordi jeg må roe meg selv ned hele tiden.

var hos noen og fikk servert lammestek, den var ferdigstekt, de hadde skjært den opp i skiver og varmet den opp i stekovnen igjen. Den var fortsatt litt rosa, men jeg tenker at den må jo ha vært tilstrekkelig oppvarmet til at listeria var drept.

Det samme var en biff jeg spiste litt av i syden, hadde bestilt veldig godt stekt, den så bra ut så jeg begynte å spise. Så ser jeg at den er litt rosa, og skjærte i midten, og der var den definitivt ikke godt stekt, så jeg sendte den fra meg, men da hadde jeg jo spist litt.

Den var litt tykk, så jeg tenker at den må nok ha vært ganske godt oppvarmet den også.

Jeg har hørt at listeria dør ved oppvarming på 70-72 grader i 15 sekunder.

Alle rundt meg sier at mest sannsynlig er det ikke farlig i det hele tatt. Men hva sier dere gravide? Jeg trenger litt hjelp.

Har egentlig et nyttårsforsett om å ikke bekymre meg jeg. Jeg er ganske forsiktig og nøye med hva jeg spiser o.l.

Toxo er jeg ikke redd for siden jeg har hatt det.

på forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke så veldig greie på detta eneste jeg kan hjelpe med er at biff er mest sannsynlig trygt da jeg har hørt at bakteriene sitter på overflaten av biffen og ikke inni siden det er et helt kjøttstykke, det er vist værre med kjøttdeig og sån som er kvernet. det må igjenomstekes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...